Greece Turkish Programs

1.GÜN

Istanbul Yunanistan

Aksam okulumuz un onunde toplanip yola cikiyoruz. Tekirdag –Ipsala yolu ile sinira variyoruz.

2.GÜN

Dedeagac – Giannitsa ( yenice ) – Edessa ( vodina )

Gumulcine – Kavala yolu ile sabahin ilk isiklarinda Selanik e ulasiyoruz. Yola devam edip Giannitsa ( yenice ) de sabah kahvaltimizi yapiyoruz. Yenice Gazi Evranos Pasa tarafindan feth edilmis bir Balkan sehridir. Osmanli zamaninda balkanlar daki sanat ve egitim merkezlerinden biri olmus. Gazi Evranos Pasanin turbesini ziyaret ediyoruz. Burada sabah kahvaltisini yaptiktan sonra Edessa ya hareket ediyoruz. Edessa da diger bir cok Balkan sehri gibi Gazi Evranos Pasa tarafindan feth edilmistir. Osmanli zamaninda Vodina denen sehir sirp ca vodin kelimesinden gelmektedir. Vodin yeraltin dan gelen su veya sulak bolge demektir. Edessa Balkan lar daki Osmanli nin en buyuk sanayi kentlerinden biri olmustur. Birinci Dunya savasi oncesi kentte dort buyuk tekstil fabrikasi bulunmakta oldugu bilinir. Edessa ipekciligin de balkanlar daki baskentidir. Sehrin meshurlari Osmanli sairi Hayali – Ahmed Kadiri ve Besiktasin kurucusu Baba Hakki lakapli Hakki Yeten dir. Burada Ogle yemegini aliyoruz. Ogle den sonra Selanik e donuyoruz.
Selanik Buyuk Iskender in kizkardesi THESSALONIKE den adini almaktadir. Sehir de panoramic turumuz esnasinda sehrin simgesi Beyaz Kule, Aristoteles Meydani, Limani, Rotanda ve Aziz Dimitris kilisesini ( Kasimiye Camii ) ni ziyaret ediyrouz. Daha sonra Sehri yukaridan gormek icin Yedikule ye ( eptapirgos ) a gidiyoruz. Burada Bizans manastiri Vlatadon u ve eski agac Tsinari ( cinar ) gordukten sonra Otelimize geciyoruz. Aksam yemegini otelimizde aliyoruz.

3.GÜN

Selanik – Kavala- Gumulcine – Turkiye

Sabah kahvaltisi sonrasiilk ziyaretimiz Ulu Onder Atamiz in dogdugu ev. Buradaki ziyaretimiz sonrasi geri donus yolumuza basliyoruz. Ilk duragimiz Kavala. Ilk ziyaret yerimiz Imaret denen kompleks Icinde 2 medrese 2 mescit ve 1 imaret bulunmakta. Kavalali Mehmet Ali pasa evi ve heykelini ziyaret ediyoruz. Bozdogan kemeri ve son olarak Osmanli dan kalan Halil bey camii ni ziyaret ediyoruz. Yemek molasi sonrasi Gumulcine ye hareket ediyoruz. Gumulcine de Gazi Evranos imareti Eski camii, Saat kulesini gezdikten sonra yemek icin mola veriyoruz. Daha sonra dedeagac yolunu takiben turkiye sinirina ulasiyoruz. Tekirdag ve Silivri yolu ile Istanbul ve OKULUMUZ…

Interested in this tour? Contact us .