Greece Turkish Programs

1.GÜN

ANKARA –ISTANBUL – GUMULCINE – SELANIK

Aksam Ankara dan hareket ile Istanbul Tekirdag ve Ipsala uzerinden Yunanistan a giris yapiyoruz. Sabah kahvaltisi icin Dedeagac limaninda duruyoruz. Dedeagac Yunanistan in Evros Bolgesinin sehridir . Diger Yunanistan Trakyasinda oldugu gibi bazi musluman Turklere rastlayabilirsiniz. Daha sonra sirasi ile Gumulcine Iskece ve Kavala sehirlerinde turlarimiz yapiyoruz . Ogle yemegine Selanik e ulasiyoruz. Burada ogle yemegi icin serbest zaman sonrasi Sehir turunu yapiyoruz. Ataturk un evinic ziyaret ediyoruz ilk once daha sonra esnasında Kordon, Beyaz Kule, Döner Kule, Fuar Meydanı, Osmanlı ve Bizans eserleri, Yunanistan’ın en buyuk Katedrali olan Aya Dimitros Katedrali, Büyük İskender Heykeli görülecek yerler arasında. Otelimize yerlesiyoruz ve serbest zaman.

2.GÜN

SELANİK –GİANNİTSA ( YENICE ) -IOANNİNA ( YANYA )

Sabah Selanik te son turumuzu yapıyoruz ve Mustafa Kemal ATATÜRK ün doğduğu evi ziyaret ediyoruz. Daha sonra osmanlı imparatorluğunun en büyük yeniçeri ocağının oldugu GİANNİTSA yı ziyaret ediyoruz. Buradan sonra PELLA oren sehrine geciyoruz. Pella BUYUK ISKENDER in baskenti. Buradan sonra yonumuzu IOANNİNA ( YANYA türkçe ) ya ceviriyoruz. İoannina Osmanlı tarihinde ne kadar önemliyse yunanlılar içinde önemli bir kent. 1809 yılında İngiliz yazar/şair Lord Byron Tepedelenli Ali Paşa’yı ziyaret etmiş ve bu ziyareti yazılarına konu almıştır. Ayrıca Fransız yazar Alexandre Dumas Monte Cristo Kontu romanında Tepedelenli Ali Paşa’nın kızını konu almıştır.Topkapı sarayında bulunan KAŞIKÇI ELMASI Tepedelenli Ali Paşanın 2.karısı VASİLİKİ ye armağanıdır.İsyan sonrası Topkapı sarayına getirilmiştir.

3.GÜN

IOANNİNA ( YANYA ) – PARGA –IOANNINA

Bugun sabah Kahvaltisindan sonra Parga ya hareket ediyoruz. Parga Adriyatik te sirin ufak bir balikci koyu.Yaklasik 1 saat suren yoculugumuzdan sonra Parga ya variyoruz. Burada ilk once Venedikler den kalan kaleyi geziyoruz. Dar sokaklar dan olusan koyde guzel balikci restaurantlari ve kafeler bulabilirsiniz. Isteyen misafirlerimiz icin Plaj sefasi yapiyoruz. Koye yakin plajlarda denize girebilirsiniz. Yunanistanda plajlar % 90 Halkindir. Turkiye deki ozel plajlardan Yunanistan da bulmak zordur. Aksam uzeri tekrar guzel Adriyatik kiyilarini arkamizda birakarak Epirus daglarini asarak tekrar IOANNINA ya geri donuyoruz. Otele varis ve serbest zaman.

4.GÜN

IOANNİNA ( YANYA ) – KALAMBAKA – DELPHI

Sabah kahvalti sonrasi otelimizden TARIHI MANASTIRLAR bolgesi KALAMBAKA ya gidiyoruz. Kalambaka kayalar ustunde onlarca eski manastirlarin bulundugu bolgedir. Burada tarihini manastirlari ziyaret ediyoruz. Daha sonra Trikala Karditsa yolu ile Delphi ye ulasiyoruz. Burada tarihi DELPHI yi ziyaret ediyoruz. Delphi Modern Yunan mitolojisinde dunyanin gobegi olarak anilir. Daha sonra Arachova veya Galaxidou otelimize yerlesiyoruz.

5.GÜN

DELPHI -ATİNA

Sabah kahvalti sonrasi Atina ya dogru yola cikiyoruz. Ogleden sonra serbest zaman. Kısa şehir turun dan sonra ACROPOLİS de yürüyüş ve Yunanistan ın en büyük ve modern müzesini local rehber eşliğinde ziyaret ediyoruz.Müze ziyaretinden sonra otele check-in ve dinlenme. Akşam dileyene Yunan tavernası PLAKA da yani acropolis in eteklerinde Sirtaki-Rembetiko ( ege müziği ) ve greek müziği eşliğinde akşam yemeği.

6.GÜN

ATİNA VE CORINTHOS TURU

Bu turumuzda Agora, Zeus Tapınagı, Parlemento Binası, Syntagma – Omonia Meydanları, Tarihi Olimpiyat Stadyumu, Ulusal Galeri, Savaş Müzesi, Panepistimiou bulvarları, Ulusal Kütüphane ve Akademi üniversitesi panoramik olarak görülecek yerler arasındadır. Panoramik turumuzun ardından Dünya Tarihinin en meşhur sit alanlarından biri olan Acropolis’i geziyoruz. Acropolis gezisisonrası arzu eden misafirlerimiz ekstra olarak düzenlenen Corinthos Kanalı turumuza katılabilirler. Bu turumuzda Dünyanın en meşhur kanallarından biri olan Corinthos kanalının üzerinden geçip, kanalın denizle birleştiği noktaya giderek gemilerin geçişini seyredeceğiz.

7.GÜN

ATİNA ( OPSIYONEL TUR )

Sabah kahvaltısından Dileyen misafirlerimiz icin Atina dan duzenlenen 3 ada turu tavsiyemiz. Bu tura katilacak misafirlerimiz sortlarinin altina mayolarini giymelerini tavsiye ederiz. Zira Hydra ve Aegina adalarinda denize girecek kadar zamaniniz olacaktir. Aegina fistilkari ile unlu bir adadir.Belki de yilin son deniz keyfini burada yapacaksiniz. Atina da kalmak isteyen misafirlerimiz icin serbest zaman. Geceleme Atina otede.

8.GÜN

ATİNA – SELANIK – GUMULCINE

Sabah kahvalti sonrasi sirasi ile Lamia Selanik ve Kavala yoluna takiben Gumulcine ye hareket ediyoruz. Kavala da sehir turu yaptiktan sonra Gumulcine ye hareket ediyoruz. Sehirde Osmanli dan kalma eski camii ve Gazi Evranos imaretini ziyaret ediyoruz. Bugun Kilise muze olan imarethane hala kullanilmaktadir. Son olarak haci Zekeriya Efendi medresesi ve Pos Pos turbesini ziyaret ettikten sonra otelimize geciyoruz. Geceleme ve serbest zaman.

9.GÜN

GUMULCINE – ISTANBUL –ANKARA

Interested in this tour? Contact us .