Greece Turkish Programs

1.GÜN

ISTANBUL – SELANIK

Aksam saat 22.00 te Istanbul dan hareket ile Tekirdag – Ipsala yolu ile Yunanistan a giris yapiyoruz.

2.GÜN

SELANIK – IOANNINA

Sabah erken Selanik e variyoruz.Sabah kahvalti icin kucuk bir mola sonrasinda Selanik ten ayrilip Yanya ya yola devam ediyoruz. Yaklasik 3 saatlik yolculuk sonrasi Yanya ya ulasiyoruz. Yolda Ogle yemegimizi yiyoruz. Yanya aski icin Osmanliya isyan eden Tepedelenli Ali Pasa nin sehri. Vasiliki ve Ali Pasa aski sadece Yunanlilar veya Turk ler icin degil Arnavutlar icin de yilardir dilden dile konusulan bir olaydir. Oyleki Aleksander Dumas Monte Kristo Kontunu yazarken Ali Pasa dan esinlendigini bile aciklamistir. Isyan sonrasi Osmanli ile antlasma yapmis ve Osmanli pasa si antlasmaya uymuyarak Ali pasa nin kellesini Istanbul a yollamistir . Ali Pasa nin kellesinin yanida Padisah a KASIKCI ELMAS ini da hediye etmistir. Burada Ilk olarak Pavmotis golunde bulunan ada da Ali Pasa nin sarayini ziyaret ediyoruz. Daha sonra Kale icinde bulunan Aslan pasa cami ve muze yi ziyaretimiz sonrasi Meteora Trikala yolu ile Atina ya hareket ediyoruz.
Yanya Epirus bolgesinin en buyuk sehridir Epirus yuzyillardir sutu ile unlu bir bolgedir oyle ki burada dogan Haris LENAS Istanbul a goc ettikten sonra Istanbul un ilk pastanelerinden birini ve kendisine ait marka olmus cikolatalarin uretimine gecmis ve yillardir dilimize BAYLAN cikolata ve pastanesini yerlestirmistir. Tarihi baylan pastanesi eskiden Karakoy ve Kadikoy deyken simdi el degistirilerek sadece Kadikoy de yasama devam etmektedir. Yanya icin son tavsiyemiz ise burasi Trabzon ve Mardin gibi Gumus telkari isciligi ile unlu bir kenttir. Kentte bir cok dukkanda zevkinize gore takilar veya Agac bastonlar bulabilirsiniz.

3.GÜN

IOANNINA – PARGA – PATRA -NAUPLIO

Sabah kahvalti sonrasi Parga ya hareket ediyoruz. Burada kahve molasi sonrasi Aktio deniz alti tunelini gecerek Vonitsa uzerinden otoban ile Patra ya geciyoruz. Ogle yemegini serbest olarak aldiktan sonra Modern Yunanistan in ilk baskenti Nauplio ya geciyoruz. Nauplion kalesi ni ve BOURTZI ( BURC ) yi ziyaret ediyoruz. Bourtzi yaklasik 250 metre karadan uzakta olup kucuk botlarla geciyoruz.Daha sonra antik MYCENE oren yerine geciyoruz.Hatirlayacaginiz gibi truva savasinda Truva ya saldiran ordunun Baskomutani Mycene krali MENALOS idi. Mycene ziyareti sonrasi rotamiz muhtesem gorunusu ile tarihte en iyi korunmus antik Yunan tiyatrosu EPIDAURUS.Aksam ustu otelimize donuyoruz.Zira aksa ustuleri denizin keyfi bir baska olur Adriyatikte. Serbest zaman.

4.GÜN

NAUPLIO –SPARTA –GYTHIA ( veya MONEMVASIA )

Sabah kahvalti sonrasi otelimizden ayriliyoruz ve Peleponesse in ( mora yarimadasi ) MANI sehrine hareket ediyoruz. Yolda sirasi ile SPARTA ve MISTRAS u ugruyoruz. Mistras Bizans imparatolugunun son baskenti. Sehir Osmanli imparatorlugunun Manisa sancagi gibi Imparator sonrasi imparatorlugu yonetecek prenslerin Egitim ve uygulama bolgesi olarak dikkati cekiyor. Bu anlamda mistras Bizans in Istanbul dan sonra ki en onemli sehriymis. MİSTRAS UNESCO nun DÜNYA TARİH MİRASI LİSTESİNDEDİR Sparta ise mistras a 8 km uzaklikta Kurulmus yerlesim merkezidir. Bunun nedeni batili seyyahlarin bolgeyi antik sparta zannetmesinden. Aslinda tarihte gecen 300 spartalinin direnisi Lamia kentine yakin Termopylies dir. Sparta truva savasinin nedeni guzeller guzeli HELENA nin dogdugu yer olarak da bilinir.Mani bolgesi Mora yarimadasinin ve Yunanistan in anakarasinin en guney ucudur. Gythia veya Arepolis sehirlerinde birinde konaklama yapacagiz. Her iki sehirde deniz kiyisindadir.Otele yerlestikten sonra isteyen misafirlerimiz akdeniz in serin sularinin tadini cikarabilirler. Yada sahilde aksam gunesinin batisini seyredebilirler.

5.GÜN

GYTHIA – ATINA

Sabah kahvalti sonrasi Baskent Atina ya hareket ediyoruz. Yaklasik 3.5 saatlik yolculuk sonrasi baskente variyoruz. Ilk duragimiz ogle yemegi icin Monastraki meydanin daki kebapcilar. Yemek sonrasi Atina sehir turuna basliyoruz. Turumuz esnasinda Agora, Zeus Tapınagı, Parlemento Binası, Syntagma – Omonia Meydanları Cumhurbaşkanlığı Sarayı, Başbakanlık Konutu, Tarihi Olimpiyat Stadyumu, Ulusal Galeri, Savaş Müzesi, Panepistimiou bulvarları, Ulusal Kütüphane gorecegiz. Isteyen misafirlerimiz icin Atina nin sembolu Acropolis turumuz var. Daha sonra otelimize geciyoruz. Aksam Yunan gecesi satabilirsiniz..

6.GÜN

ATINA – ISTANBUL

Interested in this tour? Contact us .