5039 – B 7 gun Tiran – Uskup – Bel- Saray – Neum- Saray

Serbia –  Macedonia – Albania – Montenegro – Bosnia and Herzegovina

Gun 1

ANKARA – TIRAN – BERAT OHRID – DURRES

Sabah ucusumuz sonrasi Tiran havalimanina variyoruz. Burada ilk duragimiz Berat sehrine geliyoruz. Berat yani balkanlarin Amasya si da Mangalem mahallesi, bekarlar camii, Halveti Tekkesi, Rufai tekkesini ziyaret ederek Ohrid e hareket ediyoruz. Ohrid golu kenarina geliyoruz. Burada ogle yemegi molamiz var. Ogle yemegi sonrasi Elbasan sehrine ulasiyoruz. Elbasan Osmanli zamanin da sancak 1466 yilinda sultan 2.Mehmet ( fatih ) tarafindan insa edilmis kale uzerine yapilmistir. 1832 de Manastir vilayetine baglanmistir. Burada Naziresa camii ziyaretimiz sonrasi Tiran a hareket ediyoruz. Tiran 1614 yilinda Iskodra Valisi Suleyman pasa tarafindan kurulmus eski bir yerlesim birimidir. Zaman icinde kalan tek tuk eserler den biride Ethem Bey camisidir. Panoramik turumuz sonrasi Otelimizin bulundugu guzel Adriyatik denizen Durres sehrine ulasiyoruz. Geceleme Otelde ..

Gun 2

DURRES – USKUP

Kahvalti sonrasi Uskup e hareket ediyoruz. Uskup te Kale, Vardar nehri ustundeki kopru, Makedonya taki, Bedesten, Nobel Baris odulu sahibi Rahibe Teresa ( kendisi hristiyan arnavuttur adi Agnes Gonca Boyaci ) evini ziyaret ediyoruz. Sehirde ogle yemegi icin serbest zaman ve yemek sonrasi baska Osmanli kokulu Prizen e hareket ediyoruz. Burada sehir turumuz da Taskopru, Kale, Rustiye, Saat Kulesi, bazi camiler ve Aziz Spas kilisesini ziyaret ettikten sonra otelimize yerlesiyoruz. Geceleme USKUP te Aksam serbest zaman.

Gun 3

PRIZEN – PIRISTINA – KRAGUJEVAC

Sabah Kahvalti sonrasi SULTAN 1.MURAD yada bilinen adi ile MURAD HUDAVENDIGAR turbesini ziyaret icin Pristine ye Hareket ediyoruz. Pristine ilk duragimiz Bu turbe olacak. Daha sonra rhibe Teresa katedrali, Fatih Camii, Saat kulesi gorecek oldugumuz yerler. Serbest zaman sonrasi Krusevac a hareket ediyoruz. Kraguvac tarihte 1476 yilinda Osmanlilarin ele gecirdigi ve genislettigi bir stratejik kent olarak gecer. Panoramik sehir turumuz sonrasi otelimize yerlesiyoruz . Geceleme otelde.

Gun 4

KRAGUJEVAC – BELGRAD –TUZLA – SARAJEVO

Bugunde kahvalti sonrasi yollara dusuyoruz ve Baskent gezimiz icin Belgrad a hareket ediyoruz. Baskent Belgrad ta KALEMEGDAN, Stari grad bolgesi veya mahallesi, Tito anit mezari, Sveto marko kilisesi, Sirbistan parlemento binasi sonrasi serbest zaman. Ogle yemegi icin sehir merkezine dagiliyoruz. Serbest zaman sonrasi Tuzla ( Bosna ) ya hareket ediyoruz . Burada kisa panoramic turumuz ve sehir de kahve molasi sonrasi Saraybosna ya hareket ediyoruz. Saraybosna turumuza Bascarsidan veya Osmanli carsisindan basliyoruz . daha sonra Sebil, Umut tuneli, latin Koprusu, Hunkar Camii, Saraybosna Muzesi ( Bursa Bedesteni ), Evliya Celebinin notlarinda da yer alan duvarlarinda Omer Hayyam in dizeleri yer alan Morica Hani. Daha sonra At Meydani, INAT EVI ( mutlaka gorulmeli ), Osmanl kalesi, Gazi Husrev Bey Medresesidir. Tur bittikten sonra otelimiza yerlesiyoruz. Geceleme Saraybosna da .Serbest zaman.

Gun 5

SARAJEVO – MOSTAR –KOTOR – BUDVA – NEUM

Kahvalti sonrasiilk duragimiz MOSTAR a hareket ediyoruz. Mostar da tabii ki ilk gorecegimiz yer tarihi MOSTAR koprusu dur. Daha sonra sirasi ile Karagozbey camii, Koski Mehmet pasa camii, Tara kulesi, Monstar da son duragimiz serbest zaman olarak bakircilar carsisinda. Daha sonra Karadag in adriyatikteki guzel kasabasi Budva ya hareket ediyoruz. Adriyatik sehri nde kahve molasi sonrasi diger Adriyatik sehri Kotor a hareket ediyoruz. Burada ortodoks aziz pavlos kilisesi azizztryphon katedrali ve yine ortodoks aziz Nicholas kiliselerini ziyaret sonrasi Dubrovnik e hareket ediyoruz. Sehir duvarlari 1.5 metre klinliginda 1940 uzunlugundadir. Merkezdeki onofrio cesmesi, can kulesi, aziz Blaise kilisesi, Sponza sarayi ve katedral Dubrovnik te ziyaret edecegizmiz yerler. Turumuz sonrasi Adriyatik teki diger bir sehir NEUM a hareket ediyoruz. Burasi Bosna hersek e bagli bir sehir. Geceleme bu guzel adriyatik sehrinde.

Gun 6

NEUM

Bugun sizzler icin Split turumuz var.Isteyen misafirlerimiz Tabii ki otelde kalip adriyatik denizen in tadini cikarabilirler. Burada Diocletlanus sarayini, Tiyatro binasini, San Dominius katedralini gezdikten sonra sehirde serbest zaman. Aksam ustu Neum otelimize donus. Geceleme Neum otelde

Gun 7

NEUM – SARAJEVO – ANKARA

Sabah kahvalti sonrasi Saraybosna ya hareket ediyoruz . Saraybosna havalimani ve Ankara ya donus.

Bu turla ilgileniyor musunuz?