5035 – B 6 gun otobuslu Selanik – Bitola – Kalambaka- Delphi

Serbia –  Macedonia – Albania – Montenegro – Bosnia and Herzegovina

Gun 1

ISTANBUL – THESSALONIKI

Aksam saat 23.00 te Istanbul dan hareket ile Tekirdag – Ipsala yolu ile Yunanistan a giris yapiyoruz.

Gun 2

KAVALA – GUMULCINE – SELANIK

Sabah kahvaltisi icin Dedeagac limaninda duruyoruz. Dedeagac Yunanistan in Evros Bolgesinin sehridir . Diger Yunanistan Trakyasinda oldugu gibi bazi musluman Turklere rastlayabilirsiniz. Daha sonra sirasi ile Gumulcine Iskece ve Kavala sehirlerinde turlarimiz yapiyoruz . Ogle yemegine Selanik e ulasiyoruz. Burada ogle yemegi icin serbest zaman sonrasi Sehir turunu yapiyoruz. ATAMIZIN in evini ziyaret ediyoruz ilk once daha sonra Kordon, Beyaz Kule, Döner Kule, Fuar Meydanı, Osmanlı ve Bizans eserleri, Yunanistan’ın en buyuk Katedrali olan Aya Dimitros Katedrali, Büyük İskender Heykeli görülecek yerler arasında. Aksam konaklama Selanik te.

Gun 3

SELANIK – MANASTIR – SELANIK

Sabah kahvalti sonrasi ATAMIZIN egitim gordugu Manastir sehrine haraket ediyoruz. Burada Askeri idadi de ( lisede ) Genelkurmay Başkanlığı tarafından hazırlanmış ”Güneşin Adı: Mustafa Kemal” isimli kısa filmi de burada izlenebiliyor. Daha sonra Bitola’nın en meşhur caddesi ŞİROK SOKAK’ı geziyoruz. Burasini Elveda Rumeli dizisinden hatirlayacksinizdir. Sırasıyla göreceğimiz, İsakiye Camii, Saat Kulesi, Eleni’nin Evi, Telgrafhane, Pekmez Meydanı, Osmanlı’dan kalan Orduevi ziyaretlerimiz sonrasında Elveda Rumeli dzsinin cekildigi Makova koyune geciyoruz. Koy ziyaretimiz sonrasi tekrar Selanik e donuyoruz.

Gun 4

SELANIK – KALAMBAKA

Sabah kahvalti sonrasi ilk duragimiz Ataturk un evini ziyaret ediyoruz daha sonra turumuz esnasında Kordon, Beyaz Kule, Döner Kule, Fuar Meydanı, Aristoteles Meydani, Yunanistan’ın en buyuk Katedrali olan Aya Dimitros Katedrali, Büyük İskender Heykeli görülecek yerler arasında. Ogle yemegini Selanik te aldiktan sonra Yola cikiyoruz. Ilk duragimiz Ioannina. Yaklasik 3 saatlik yolculuk sonrasi Yanya ya ulasiyoruz. Yolda Ogle yemegimizi yiyoruz. Yanya aski icin Osmanliya isyan eden Tepedelenli Ali Pasa nin sehri. Vasiliki ve Ali Pasa aski sadece Yunanlilar veya Turk ler icin degil Arnavutlar icin de yilardir dilden dile konusulan bir olaydir. Oyleki Aleksander Dumas Monte Kristo Kontunu yazarken Ali Pasa dan esinlendigini bile aciklamistir. Isyan sonrasi Osmanli ile antlasma yapmis ve Osmanli pasa si antlasmaya uymuyarak Ali pasa nin kellesini Istanbul a yollamistir . Ali Pasa nin kellesinin yanida Padisah a KASIKCI ELMAS ini da hediye etmistir. Burada Ilk olarak Pavmotis golunde bulunan ada da Ali Pasa nin sarayini ziyaret ediyoruz. Daha sonra Kale icinde bulunan Aslan pasa cami ve muze yi ziyaretimiz sonrasi Meteora Trikala yolu ile Atina ya hareket ediyoruz.
Yanya Epirus bolgesinin en buyuk sehridir Epirus yuzyillardir sutu ile unlu bir bolgedir oyle ki burada dogan Haris LENAS Istanbul a goc ettikten sonra Istanbul un ilk pastanelerinden birini ve kendisine ait marka olmus cikolatalarin uretimine gecmis ve yillardir dilimize BAYLAN cikolata ve pastanesini yerlestirmistir. Tarihi baylan pastanesi eskiden Karakoy ve Kadikoy deyken simdi el degistirilerek sadece Kadikoy de yasama devam etmektedir. Yanya icin son tavsiyemiz ise burasi Trabzon ve Mardin gibi Gumus telkari isciligi ile unlu bir kenttir. Kentte bir cok dukkanda zevkinize gore takilar veya Agac bastonlar bulabilirsiniz. Gezimiz sonrasi Kalambaka ya geciyoruz. Geceleme Kalambaka da.

Gun 5

KALAMBAKA – DELPHI

Kahvalti sonrasi Kalambaka yi kesfe cikiyoruz. Kalambaka hristiyanligin ilk donemlerinde hristiyan kesislerin kendilerini korumak maksadi ile Kayalarin tepelerine yaptiklari binden fazla manastiri ile unlu bir yerdir. Turkler icin unlu olmasinin nedeni ise Halit ergenc ile esi Bergizer Korel in buradan buyuk bir arazi alarak otel kompleksi yapmaya karar vermesidir. Ogle yemeginierken Kalambaka da yedikten sonra Delphi ye dogru yola cikiyoruz. Yolda ilk duragimiz Trikala. Trikala da Kursunlu Camii sini ve yaninda bulunan Osman Sah turbesi ni ziyaret ediyoruz. Ziyaretimiz sonrasi Delphi ye hareket ediyoruz.
Antik çağlarda Yunan halkları için önemli bir dinî merkezdi. Tarih öncesi devirlere kadar eskilere dayandırılan varsayımlarda Yunan tanrıları Apollo ve Athena´ya ibadet edilen bir alandı. Delfi bütün Yunan dünyası içinde Omphalos taşı (dünyanın göbeği, kosmozu yani düzenli evreni simgeleyen)sitesi, Dünyanın ve evrenin merkezi olarak yüceltiliyordu. Tarihteki kahin Pythia ve haberci Oracle yasadigi yer. UNESCO dunya tarih listesinde olan bir yer. Konaklama DELPHI de.

Gun 6

DELPHI – ISTANBUL

Sabah kahvalti sonrasi sirasi ile Lamia, Larisa, Katerini, Selanik, Kavala, Gumulcine, Dedeagac yolu ile Turkiye ye geri donuyoruz.

Bu turla ilgileniyor musunuz?