5032 – B 10 gun Tiran – Uskup

Serbia –  Macedonia – Albania – Montenegro – Bosnia and Herzegovina

Gun 1

ISTANBUL – TIRAN – DURRES

Istanbul dan ucus sonrasi saat 16.20 de Tiran Renas Havalimanina iniyoruz. Araclarimiz ile Arnavutluk un Adriyatik kiyisindaki Durres sehrine hareket ediyoruz. Otelimize giris islemlerimiz sonrasi serbest zaman.

Gun 2

DURRES – BERAT – DURRES

Sabah kahvalti sonrasi Balkanlarin Amasya si veya Safranbolu su Berat a hareket ediyoruz. Berat taki eski sehir Mangalem olarak UNESCO dunya mirasina 2008 de girrmistir. Berat ta Kale, Onufri muzesi, Enver hocanin villasi, beyaz kopru, 1492 de yapilmis 2.Beyazid camii, Etnografya muzesi, Halveti Tekkesi , Bekarlar – Kursunlu – Hunkar camileri. Ogle Yemegini serbest olarak burada aliyoruz. Berat in yarisi musluman yarisi hristiyan oldugu icin gittiginiz yerlerde musluman halk size kendisinin de Musluman hatta Mevlevi oldugunu anlatmaya calistigini ve sizinle bu sekilde kontakt kurdugunu goreceksiniz.Ogleden sonra Durres e otelemize geri donuyoruz.

Gun 3

DURRES – KOTOR – BUDVA – PODGORICA

Bugun Adriyatik teki ikinci ulkeye geciyoruz. Ilk duragimiz Budva. Burada Kaleyi, Eski Sehri, Mogren Plaji ve St john kilisesini ziyaret ettikten sonra Kotor a hareket ediyoruz. Unesco mirasinda ki sehir in yuruyerek rehberimiz esliginde kesfettikten sonra aksam ustu baskent Pogrodica ya hareket ediyoruz. Eger turumuzu erken bitirsek Balkanlar daki NIAGARA SELALESI ni ziyarete gidiyoruz. Geceleme otelde.

Gun 4

PODGORICA – TREBINJE – NEUM

Bugun turumuzda dort Bosna kenti var.Sabah erken saatlerde Bosna sinirini gecerek Trebinje ye ulasiyoruz. Burada kisa bir cay – kahve molasi sonrasi Bosna – Hersek in Adriyatik teki sehri. Burada serbest olarak ogle yemegimiz sonrasi Bosna daki Tarihi Mostar a hareket ediyoruz.Mostar daki ilk ziyaretimiz Tarihi Mostar koprusu. Daha sonra Eski kopru muzesi, degisik mimarisi ile Karagoz bey camii ve bakircilar carsisi. Burada ki gezimiz sonrasi baskent Saraybosna ya hareket ediyoruz. Geceleme Saraybosna da.

Gun 5

SARAYBOSNA

Bugun sabah turumuza yuruyerek basliyoruz. Ilk ziyaret noktamiz Bascarsi sebili. Bu sebilin resmini her yerde gormusunuzdur. Bosna nin sembolu gibidir. Daha sonra Bascarsi, Saat kulesi, Gazi husrev bey camii, Umut tuneli, Inat evi, Katedral, Sonsuz ates, Ulusal kutuphane, Bedesten ve Morica hani. Daha sonra serbest zaman.

Gun 6

SARAYBOSNA – BELGRAD

Sabah Saraybosna ya veda edip Sirbistan a dogru yola cikiyoruz. Yaklasik 4 saatlik bir yolculuk sonrasi baskent Belgrad a ulasiyoruz. Ilk olarak panoramic sehir turumuza basliyoruz St Sava kilisesi, Aziz Marco kilisesi, Parlemento, Baskanlik Sarayi, Cumhuriyet meydani. Daha sonra KaleMegdan olarak bilinen eski Belgrad kalesine geciyoruz. Burada Damat Ali Pasa turbesi, Nebojsa Kulesi, Osmanli Hamami, Askeri Muze, Tuna ve Sava nehirlerinin birlestigi noktayi goruyoruz.

Gun 7

BELGRAD – NOVI SAD – KARLOFCA – BELGRAD

Karlofça-Novi Sad turumuza başlıyoruz. Bu turumuzda Sırbistan’ın Voyvodina eyaletini ziyaret edeceğiz. Voyvodina, Sırbistan’ın en kuzey sınırında yer alan, ekonomik olarak en gelişmiş bölgesidir. Turumuzda ilk olarak Sremski Karlovci (Karlofça) kasabasına uğruyoruz. Geçmişi M.Ö. 7000 yılına kadar dayanan kasaba tarihte her zaman önemli bir yer edinmiştir. İlk Sırp ortaokulu ve yüksekokulu burada kurulmuş, 1922’ye kadar da Sırp Ortadoks Kilisesi’nin merkezi olmuştur. Şehir meclisi, Katolik Kilisesi, Dört Aslan Çeşmesi göreceğimiz önemli eserlerdir. Kasaba, 1699 yılında imzalanan Karlofça Anlaşması ile Osmanlı tarihinde de önemli bir yer tutar. Anlaşmanın imzalandığı tepede yer alan Barış Şapeli’ni de ziyaret ediyoruz. Verilecek kısa serbest zamanda Karlofça’nın meşhur balından satın alabilirsiniz. Burada yapacağımız turun ardından Voyvodina Eyaleti’nin başkenti Novi Sad’a doğru hareket ediyoruz. Kısa bir yolculuğun ardından ilk gideceğimiz yer Petrovaradin Kalesi olacak. Kısa bir yürüyüş turu ile gezeceğimiz kaleden muhteşem Novi Sad manzarası seyredebilirsiniz. Daha sonra Novi Sad’ın merkezine hareket ediyoruz. Albert Einstein’ın da bir süre yaşadığı şehirde yapacağımız yürüyüş turu sırasında özgürlük meydanı, Svetozar Miletiç Heykeli, Katolik Katedrali, Ortodoks Aya Yorgi Katedrali, Aya Nikola Kilisesi ve Sinagog panoramik olarak görülecek yerler arasındadır. Burada verilecek serbest zamanda bu hareketli şehirde yer alan cafelerin tadını çıkarabilirsiniz. Öğle yemeğimi için serbest zaman.Yemek bitiminde otelimize hareket.

Gun 8

BELGRAD –NIS – USKUP

Sabah kahvalti sonrasi Uskup e dogru hareket ediyoruz. Yolda Nis kentine ugruyoruz. Burada Kaleyi, Nazi Kampini. 952 Kafatasindan olusmus Kafatasi Kulesi ziyaret ediyoruz. Ogle yemegi sonrasi Uskup e hareket. Geceleme ve serbats zaman Uskup te..

Gun 9

USKUP – PRIZREN – USKUP

Bugun gunubirlik Prizren turumuz var. Biz size Kosova da daha Osmanli sehri olan Prizren i oneriyoruz. Burada kendinizi Trakya lehcesi ile konusulan her hangi bir Anadolu kasabasinday misiniz gibi hissedersiniz. Rahatca Turkce konusabilirsiniz. Rahatca anlasabilirsiniz.. Kendinizi yabanci hissetmeyelim, Balkanlar daki en Turk kentidir.. Biz burada serbest zaman oncesi ilk olarak Kale ye cikiyoruz. Daha sonra Sinan pasa camii, Osmanli hamami, Ortodoks kilisesi, Tas kopru, Sadirvan ve carsi. Ogle serbest olarak KOSOVA koftelerinin ve etlerinin tadini cikariyoruz.. Aksam Ustu tekrar Uskup e geri donuyoruz.

Gun 10

USKUP – ISTANBUL

Istanbul ucumuz oncesi Uskup turumuza basliyoruz. Ilk olarak simge olan tas kopruden geciyoruz. Koprunun iki kiyisinda yeni insa edilmis gotik tarzi yeni binalari ve heykelleri gorebilirsiniz. Daha sonra eski Uskup e dogru yuruyoruz. Tarihi sokaklardan gecerek Kaleye geliyoruz. Uskup e kusbakisi baktiktan sonra Osmanli mahallesinden tura basliyoruz. Mustafa pasa camii, kursunlu han ve eski carsi da turluyoruz. Burada rahatca Turkce konusarak anlasabilirsiniz.. Turumuz sonrasi havalimanina hareket ediyoruz.

Bu turla ilgileniyor musunuz?