5031 – B 8 gun Uskup – Podgorica

Serbia –  Macedonia – Albania – Montenegro – Bosnia and Herzegovina

Gun 1

ISTANBUL – USKUP

Istanbul Uskup ucumuz sonrasi Uskup turumuza basliyoruz. Ilk olarak simge olan tas kopruden geciyoruz. Koprunun iki kiyisinda yeni insa edilmis gotik tarzi yeni binalari ve heykelleri gorebilirsiniz. Daha sonra eski Uskup e dogru yuruyoruz. Tarihi sokaklardan gecerek Kaleye geliyoruz. Uskup e kusbakisi baktiktan sonra Osmanli mahallesinden tura basliyoruz. Mustafa pasa camii, kursunlu han ve eski carsi da turluyoruz. Burada rahatca Turkce konusarak anlasabilirsiniz.. Turumuz sonrasi otelimize geciyoruz. Serbest zaman ve geceleme otel de.

Gun 2

USKUP –PRIZREN – USKUP

Bugun gunubirlik Prizren turumuz var. Biz size Kosova da daha Osmanli sehri olan Prizren i oneriyoruz. Burada kendinizi Trakya lehcesi ile konusulan her hangi bir Anadolu kasabasinday misiniz gibi hissedersiniz. Rahatca Turkce konusabilirsiniz. Rahatca anlasabilirsiniz.. Kendinizi yabanci hissetmeyelim, Balkanlar daki en Turk kentidir.. Biz burada serbest zaman oncesi ilk olarak Kale ye cikiyoruz. Daha sonra Sinan pasa camii, Osmanli hamami, Ortodoks kilisesi, Tas kopru, Sadirvan ve carsi. Ogle serbest olarak KOSOVA koftelerinin ve etlerinin tadini cikariyoruz.. Aksam Ustu tekrar Uskup e geri donuyoruz.

Gun 3

USKUP – TETOVO – OHRID – STRUGA

Kahvalti sonrasi otelimizdan ayriliyoruz. Ilk duragimiz Kalkandelen veya simdiki adi ile TETOVO. Burada Balkanlar daki en GUZEL CAMII olan ALACA Camii ini ziyaret ediyoruz. Eger burayi ziyaret etmezseniz Balkanlari gezdim demeyin. Daha sonra Osmanlilarin devlet politakasi nedeni ile balkanara gonderdikleri bircok Dervis ten biri olan Sersem ali baba nin kurdugu Harabati Tekkesini ziyaret ediyoruz.
Buradan hareket ile Ohrid e dogru yola cikiyoruz. Oglen Ohrid e ulasiyoruz. Ogle yemegimiz den sonra Ohrid sehir turumuza basliyoruz. Ohrid UNESCO dunya mirasi listesinde olan bir sehir. Burada Car Samuel kalesini, Ali Pasa camii ni ve carsiyi gezdikten sonra KRIL alfabesinin dogdugu St Naum manastirina hareket ediyoruz. Burada Dervis SARI SALTUK un turbesi oldugu inanilan mezari da ziyaret ediyoruz. Ziyaretlerimiz sonrasi Ohrid golu kenarinda universite kenti olan Struga ya hareket ediyoruz. Burasi Ohrid sehrine gore fazla turistik olmasa da gol kenarinda ki kafeler ve barlarda genc nufusu gorebilirsiniz. Geceleme otelde.

Gun 4

STRUGA – TIRAN – DURRES

Kahvaltimiz sonrasi Arnavutluk sinirini gecip ilk duragimiz Elbasan a ulasiyoruz. Elbasan i Osmanli mutfak kulturunden de hatirliyoruz ELBASAN TAVA olarak. Osmanlilar dank alma tarihi saat kulesi ve sultan cami gezecegimiz yerlerler arasinda. Burada cay ve kahve molasi veriyoruz. Mola sonrasi baskent Tiran a dogru yola cikiyoruz. Tiran da sehir turumuzu basliyoruz. Turumuz esnasinda meshur Iskenderbey heykeli, Saat kulesi Ethem bey camii ve icindeki duvar resimleri, Parlemento binasi, Enver Hoca piramidini ziyaretimiz sonrasi Adriyatik kiyisindaki Durres e hareket ediyoruz. Otelimize giris islemlerimiz sonrasi serbest zaman. Adriyatik in keyfini cikaralim…

Gun 5

TIRAN – BERAT – DURRES

Sabah kahvalti sonrasi Balkanlarin Amasya si veya Safranbolu su Berat a hareket ediyoruz. Berat taki eski sehir Mangalem olarak UNESCO dunya mirasina 2008 de girrmistir. Berat ta Kale, Onufri muzesi, Enver hocanin villasi, beyaz kopru, 1492 de yapilmis 2.Beyazid camii, Etnografya muzesi, Halveti Tekkesi , Bekarlar – Kursunlu – Hunkar camileri. Ogle Yemegini serbest olarak burada aliyoruz. Berat in yarisi musluman yarisi hristiyan oldugu icin gittiginiz yerlerde musluman halk size kendisinin de Musluman hatta Mevlevi oldugunu anlatmaya calistigini ve sizinle bu sekilde kontakt kurdugunu goreceksiniz.Ogleden sonra Durres e otelemize geri donuyoruz.

Gun 6

DURRES-SKODRA

Bugun Adriyatik in yukari bolgelerine dogru yola cikiyoruz. Turumuz esnasinda gorecegimiz ikinci gol kenari sehrine hareket. Buna ragmen ilk duragimiz Kruje. Burayi secmemizin en buyuk nedeni balkanlar daki gorebileceginiz en guzel kalelerden birini ziyaret edecegiz. Kale yolunda Bektasi tekkesi ziyaretimiz olacak. Daha sonra Kruje carsisinda serbest zaman.. Ogle yemegimiz sonrasi Skodra ya dogru yola cikiyoruz.
Skodra da ilk duragimiz Rozafa kalesi. Kale 3000 yillik tarihi ile gezilecek yerlerin basinda gelir. Daha sonra sirasi ile Osmanli hapishanesi, Aziz Stephen katedrali, Sultan Mehmet camii, Kursunlu camii ve Dilaver pasa evini ziyaret ediyoruz. Ziyaretlerimiz sonrasi otelimize geciyoruz. Serbest zaman ve geceleme..

Gun 8

PODGORICA – ISTANBUL

Kahvalti sonrasi serbest zaman ve Balkanlar daki NIAGARA SELALE sine gidiyoruz. Donus te havalimanina transfer.

Bu turla ilgileniyor musunuz?