5030 – B 5 gun Tiran – Durres

Serbia –  Macedonia – Albania – Montenegro – Bosnia and Herzegovina

Gun 1

ISTANBUL –TIRAN – DURRES

Istanbul dan ucus sonrasi saat 16.20 de Tiran Renas Havalimanina iniyoruz. Araclarimiz ile Arnavutluk un Adriyatik kiyisindaki Durres sehrine hareket ediyoruz. Otelimize giris islemlerimiz sonrasi serbest zaman.

Gun 2

DURRES – BERAT – DURRES

Sabah kahvalti sonrasi Balkanlarin Amasya si veya Safranbolu su Berat a hareket ediyoruz. Berat taki eski sehir Mangalem olarak UNESCO dunya mirasina 2008 de girrmistir. Berat ta Kale, Onufri muzesi, Enver hocanin villasi, beyaz kopru, 1492 de yapilmis 2.Beyazid camii, Etnografya muzesi, Halveti Tekkesi , Bekarlar – Kursunlu – Hunkar camileri. Ogle Yemegini serbest olarak burada aliyoruz. Berat in yarisi musluman yarisi hristiyan oldugu icin gittiginiz yerlerde musluman halk size kendisinin de Musluman hatta Mevlevi oldugunu anlatmaya calistigini ve sizinle bu sekilde kontakt kurdugunu goreceksiniz.Ogleden sonra Durres e otelemize geri donuyoruz.

Gun 3

DURRES – TIRAN – SKODRA – DURRES

Sabah kahvalti sonrasi baskent Tirana a ya dogru yola cikiyoruz. Tiran da Enver hoca zamanin da ki politikalar nedeniyle neredeyse camii ve kiliseler ya yikilmis yada kullanilmamis. Tiranda Iskender bey meydani Ulusal muze ve Parlemento binalarini goruyoruz. Buyuk Parkta cay molasi sonrasi Tiran a 40 km uzakliktaki Bektasi Dervisi Sari Saltuk Tekkesini ziyaret etmek icin yola koyuluyoruz. Burada ki ziyaretimizi yaptiktan sonra Skodra ya geciyoruz. Skodra da ilk duragimiz Rozafa kalesi. Kale 3000 yillik tarihi ile gezilecek yerlerin basinda gelir. Daha sonra sirasi ile Osmanli hapishanesi, Aziz Stephen katedrali, Sultan Mehmet camii, Kursunlu camii ve Dilaver pasa evini ziyaret ediyoruz. Ogle yemegini gol kiyisinda ki restaurantlarda serbest olarak yiyoruz. Ogleden sonra tekrar Durres e hareket ediyoruz.

Gun 4

DURRES

Serbest zaman …

Gun 5

Uskup – Prishtina – Prizren -Uskup

Bugun gunubirlik Prishtina -Prizren turumuz var. Kosovo sinirini gectikten sonra ilk duragimiz Osmanli Sultani MURAD Hudavendigar in sehit dustugu yerdeki turbe ve camii. Burayi ziyaret ettikten sonra Prizren e hareket ediyoruz.Burada kendinizi Trakya lehcesi ile konusulan her hangi bir Anadolu kasabasinda misiniz gibi hissedersiniz. Rahatca Turkce konusabilirsiniz. Rahatca anlasabilirsiniz.. Kendinizi yabanci hissetmeyelim, Balkanlar daki en Turk kentidir.. Biz burada serbest zaman oncesi ilk olarak Kale ye cikiyoruz. Daha sonra Sinan pasa camii, Osmanli hamami, Ortodoks kilisesi, Tas kopru, Halfeti Tekkesi, Sadirvan ve carsi. Ogle serbest olarak KOSOVA koftelerinin ve etlerinin tadini cikariyoruz.. Aksam Ustu tekrar Uskup e geri donuyoruz.

Gun 6

DURRES – TIRANA – ISTANBUL

Sabah kahvalti sonrasi havalimani na transfer.

Bu turla ilgileniyor musunuz?