5029 – B 6 gun Tiran – Ohrid – Bitola – Pristhine – Uskup

Serbia –  Macedonia – Albania – Montenegro – Bosnia and Herzegovina

Gun 1

Istanbul – Tiran

Istanbul dan 15.30 pegasus ile Tiran a ucuyoruz. Yaklasik 1 saatlik ucus sonrasi Tiran Renas havalimanina variyoruz. Tiran sehir merkezine hareket ediyoruz. Burada Ethem Bey Camii, Tarihi Saat Kulesi, Ulusal Müze, Opera ve Bale Binası, Parlamento ve Başbakanlık Binaları, Cumhurbaşkanlığı Köşkü, Rahibe Teresa Heykeli, Enver Hoca’nın eski anıt mezarı ve İskender Bey Meydanı göreceğimiz yerler. Olmazsa olmaz dedigimiz turumuz ise 1929 da Tekkeler ve Zaviyeler kanunu sonrasi Nevsehir Haci Bektas tan tasinan Bektasi Tekkesinin ziyaret. Aksam yemegi otelimiz de.

Gun 2

Tiran –Berat – Ohrid

Sabah kahvalti sonrasi Berat turumuza basliyoruz. Berat Balkanlarin AMASYA si veya Kucuk SAFRANBOLU da diyebiliriz. 2008 yilinda eski sehir UNESCO tarafindan korumaya alinmistir. Berati Arnavutcada Beyaz Burada Berat kalesi – II. Beyazid Camii – Halveti Tekkesi – Etnograf ya ve Iconic muzesi – Gorica koprusu – Holly Trinity Church ( Kisha Shen Triadha ) – Agios Demetrius orthodox church – Kayalara insa edilmis Aziz Michael kilisesi- Bekarlar Camii. Daha sonra Elbasan yolu ile Ohrid e geciyoruz. Geceleme Ohrid te otelimizde.

Gun 3

Ohrid ( denk geldi 19 mayis a Ata nin lisesi )

Sabah kahvalti sonrasinda Ilk duragimiz St Naum manastiri ve su kaynaklari. Buradaki turumuz sonrasinda Manastir olarak bildigimiz Bitola kentine hareket ediyoruz. Yolda Ittihati Terakki nin Balkanlar daki en onemli kisisi Resne li Niyazi bey konagini Resne de gordukten sonra Bitola ya geciyoruz. Burada Atamizin da okudugu eski idadi ( lise ) gunumuz de Muze olarak kullanilmakta. Burayi gezdikten sonra Shrok sokak ve eski Osmanli mahallesini gezmeye cikiyoruz. Kadi haydar camii, Yeni camii , saat kulesi gezecegimiz yerler. Eger vaktimiz olursa Heraclea antik kentini de ziyaret ediyoruz. Tekrar Ohrid teki otelimize donuyoruz.

Gun 4

Ohrid – Tetova – Uskup

Sabah kahvalti sonrasi yuruyerek Ohrid turuna basliyoruz. Tarihi Çınar Meydanı, Aziz Bogorodica Kameusko, Aya Sofya Kiliseleri (dışarıdan), Ohrid’li Aziz Klemeus Heykeli ve Meydanı, müze olarak kullanılan Eski Türk Konakları, Roma döneminden kalma Antik Tiyatro, Aziz Pant Alemon Kilisesi görülecek yerler arasındadır. Daha sonra saat durumuna gore Kocacik koyune geciyoruz. Ataturk un dedesinin evi Tika tarafindan tekrar onarilmis aslina uygun olarak burayi gordukten sonra Tetova ya dogru yola cikiyoruz.Tetova balkanlarin en guzel camii si ALACA camiiyi gezdikten sonra Baskent Uskup e hareket ediyoruz. Uskup te Eski Tren Garı, Üsküp doğumlu hayırsever Rahibe Teresa’nın anıtı ve evi, Taş Köprü, Kale, Osmanlı döneminden kalma Eski Şehir, Çarşı ve Osmanlı’nın Balkanlar’daki en güzel mimari mirasları arasında yer alan Mustafa Paşa, Sultan Murad ve Gazi İsa Bey Camileri, Davud Paşa Hamamı, Kapan, Sulu ve Kurşunlu Hanlar bulunmaktadır. Konaklama Üsküp’ teki otelimizde. Dip not Geceleri VARDAR nehrinin kiyisi cok guzel olur.

Gun 5

Uskup – Prishtina – Prizren -Uskup

Bugun gunubirlik Prishtina -Prizren turumuz var. Kosovo sinirini gectikten sonra ilk duragimiz Osmanli Sultani MURAD Hudavendigar in sehit dustugu yerdeki turbe ve camii. Burayi ziyaret ettikten sonra Prizren e hareket ediyoruz.Burada kendinizi Trakya lehcesi ile konusulan her hangi bir Anadolu kasabasinda misiniz gibi hissedersiniz. Rahatca Turkce konusabilirsiniz. Rahatca anlasabilirsiniz.. Kendinizi yabanci hissetmeyelim, Balkanlar daki en Turk kentidir.. Biz burada serbest zaman oncesi ilk olarak Kale ye cikiyoruz. Daha sonra Sinan pasa camii, Osmanli hamami, Ortodoks kilisesi, Tas kopru, Halfeti Tekkesi, Sadirvan ve carsi. Ogle serbest olarak KOSOVA koftelerinin ve etlerinin tadini cikariyoruz.. Aksam Ustu tekrar Uskup e geri donuyoruz.

Gun 6

Uskup – Istanbul

Bugun ucagimiz 18.40 saat 13.00 -14.00 e kadar serbest zaman ve 14 de dileyen misafirlerimizi oelden alip matka kanyonun daki gole goturuyoruz. Saat 16.15 de otele ugrayip gelmeyen arkadaslarimizi alip havalimanina devam ediyoruz.

Bu turla ilgileniyor musunuz?