5025 – B 4 gun Kisa Balkan

Serbia –  Macedonia – Albania – Montenegro – Bosnia and Herzegovina

Gun 1

ISTANBUL – KAVALA – GUMULCINE – SELANIK

Aksam saat 04.00 te Istanbul dan hareket ile Tekirdag – Ipsala yolu ile Yunanistan a giris yapiyoruz Sabah kahvaltisi icin Dedeagac limaninda duruyoruz. Dedeagac Yunanistan in Evros Bolgesinin sehridir . Diger Yunanistan Trakyasinda oldugu gibi bazi musluman Turklere rastlayabilirsiniz. Daha sonra sirasi ile Gumulcine Iskece ve Kavala sehirlerinde turlarimiz yapiyoruz . Ogle yemegine Selanik e ulasiyoruz. Burada ogle yemegi icin serbest zaman sonrasi Sehir turunu yapiyoruz. ATAMIZIN in evini ziyaret ediyoruz ilk once daha sonra Kordon, Beyaz Kule, Döner Kule, Fuar Meydanı, Osmanlı ve Bizans eserleri, Yunanistan’ın en buyuk Katedrali olan Aya Dimitros Katedrali, Büyük İskender Heykeli görülecek yerler arasında. Aksam konaklama Selanik te.

Gun 2

SELANIK – MANASTIR – OHRID

Sabah kahvalti sonrasi ATAMIZIN egitim gordugu Manastir sehrine haraket ediyoruz. Burada Askeri idadi de ( lisede ) Genelkurmay Başkanlığı tarafından hazırlanmış ”Güneşin Adı: Mustafa Kemal” isimli kısa filmi de burada izlenebiliyor. Daha sonra ogle yemegi icin Turk carsisina hareket ediyoruz. Burasini Elveda Rumeli dizisinden hatirlayacksinizdir. Sırasıyla göreceğimiz, İsakiye Camii, Saat Kulesi, Eleni’nin Evi, Telgrafhane, Pekmez Meydanı, Osmanlı’dan kalan Orduevi ziyaretlerimiz sonrasında Ohrid e hareket ediyoruz. Ohrid te ilk olarak St. Neum manastiri ve su kaynaklarini ziyaret ediyoruz. Burada ziyaretimiz esnasinda su kaynaklarina kucuk sandalllar ile yolculuk yapiyoruz. St Neum turumuz sonrasinda Ohrid merkezine geri donuyoruz. Ohrid te Ilk olarak Halveti tekkesi ve Kilic Ali bey camii ziyaretimiz sonrasinda , Agia sofia kilisesi, Anfi tiyatro, Eski ohrid evleri, Parsumen yapimi ni gordukten sonra otelimize yerlesiyoruz.

Gun 3

OHRID – TETOVO – USKUP – SOFIA

Sabah kahvaltisin dan sonra ilk duragimiz Tetova ya hareket ediyoruz. Tetova da Balkanlarin en ilginc camiisi ALACA camii ziyaret ediyoruz. Ziyaretimiz sonrasinda Makedonya nin baskenti Uskup e hareket ediyoruz. Ogle yemegimiz sonrasinda uskup sehir turuna basliyoruz. Sirasi ile gezilecek yerler arasında Eski Tren Garı, Üsküp doğumlu hayırsever Rahibe Teresa’nın anıtı ve evi, Taş Köprü, Kale, Osmanlı döneminden kalma Eski Şehir, Çarşı ve Osmanlı’nın Balkanlar’daki en güzel mimari mirasları arasında yer alan Mustafa Paşa, Sultan Murad ve Gazi İsa Bey Camileri, Davud Paşa Hamamı, Kapan, Sulu ve Kurşunlu Hanlar bulunmaktadır. Daha sonra Sofia dogru hareket. Geceleme Sofia da otelimizde.

Gun 4

SOFIA – PLOVDIV – ISTANBUL

Kahvalti sonrasi Sofya panoramik şehir turumuza başlıyoruz.Panoramik şehir turumuz esnasında görülecek yerler arasında Görülecek yerler arasında Balkanların en büyük kilisesi olan Alexsander Nevski Katedrali , Milli kütüphane, Sofya Üniversitesi, Eski kraliyet sarayı, Neo klasik stilinde yapılmış olan Milli Bulgar Tiyatrosu, Arkeoloji müzesi, Eski Sofya – Sendika şehri, Rotonda Kilisesi bulunmaktadır. Daha sonra meclis binasının yanından yürüyerek Sofya Heykeli’ne panoramik bakış ve fotoğraf molası, Şehrin simgesi olan Banya başı camisini ziyaret ediyoruz. Turumuz sonrasinda Filibe’ye doğru yolculuğumuza başlıyoruz. Yaklaşık 2 saat sürecek yolculuğumuzun ardından şehir turumuza başlıyoruz. 4000 yılık geçmişe sahip bir kent olarak; günümüzün modern binaları ve eski çağların mimarisini birleştiren güzel bir şehirdir. Kentte en çok ilgi çeken yer şüphesiz Nebet tepe mevkiinde yerleşik “Eski Plovdiv” – adında şehrin en eski bölümü üzerinde bulunuyor. Görülecek yerler arasında şimdilerde Etnografya Müzesi olarak hizmet veren Argır Kuyumcuoğlu’nun evi, Plovdiv’e özel en mükemmel simetrik ev örneği ve orijinal ev düzenlemesiyle, bu günümüzde her türlü kültüler faaliyetlere ev sahipliği yapmakta olan Balabanov Evi ve Georgi Mavridi`nin evi, Eski Roma çağından kalma Roma Amfi Tiyatrosu, Roma Stadyumu, , Hisar Kapı, Kaleiçi Mahallesi ve Hindliyan Müzesi, Türk mimarisiyle oldukça ilgi çeken Cuma Camii, Plovdiv`in en eski kiliselerinden Aya Konstantin, Elena ve Aya Nedelya kiliseleri bulunmaktadır. Kısa süreli serbest zaman’ın ardından İstanbul’a doğru yolculuğumuza başlıyoruz.

Bu turla ilgileniyor musunuz?