5004 – B 8 gun podgorica – Belgrade

Karadağ, Sırbistan, Arnavutluk, Makedonya

Gun 1

Izmir/ istanbul Podgorica – Budva- kotor – Podgorica

Izmir / Istanbul ucusumuz sonrasi ilk durağımız, zamanında balıkçıların yerleşim alanı olan bir adanın kamulaştırılması ve sonrasında Singapur’lu bir multimilyardere satılması ile günümüzde Jet Sosyetenin tatil yeri olan , muhteşem St Stefan’ı panaromik olarak tepeden görebileceğiniz bir mola . Yolumuza Adriyatik sahillerindeki olaganustu manzarali yollardan geçerek devam ederek Budva’yı panoramik olarak gördükten sonra Kotor Körfezi’nin içinde yer alan Kotor’a varış. Kotor’da Eski Şehir, Aziz Tripun ve Nikola Kiliseleri ve tarihi Saat Kulesi göreceğimiz yerlerden bazıları. Kotor gezimizden oğleden sonra Podgorica ya donerken kahve molasi icin Montenegro daki Niagara caglayanina ugruyoruz. Kahve molamiz sonrasi Podgorica ya otelimize yerlesme ve serbest zaman’.

Gun 2

Podgorica –Shkoder – Tiran – Durres

Kahvalti sonrasinda erken hareket ile Arnavutluk un Iskodra kentine geciyoruz. Burada ilk olarak Rozafa kalesini v eve Maske fabrikasi ziyaretimiz sonrasinda Koman golunde tekne turu yapiyoruz. Tekne turumuz sonrasi ogle yemegi molamiz var. Ogle yemegin den sonra Tiran a hareket ediyoruz. Tiran da Iskender bey aniti – Ethem bey camii- Saat kulesi ni gordukten sonra, Enver hoca piramidi ni opera binasini ve Hukumet binasini gordukten sonra Dunya Bektasilik Merkezini gormeye gidiyoruz. Burayi gezdikten sonra Durres e otelimize geciyoruz. Geceleme otelde.

Gun 3

Durres – Berat – Ohrid

Sabah ilk isimiz Durres Fatih Camii ve anfi tiyatro yu gezdikten sonra Berat a hareket ediyoruz. Balkanlarin Amasya- Safranbolu karisimi olan bu kucuk Osmanli kenti ayni zaman da UNESCO tarihi miras listesinde dir. Ilk Kale gezdikten sonra Beyazit camii veya sultan camii ini ziyaret ediyoruz. Daha sonra Holy Trinity Church, Gorica koprusu ve sehrin gayri muslum yasam alanine daki Slanovic kilisesi. Etnografya muzesi Ogle yemegimizi yerel restaurantlarda Arnavutluk yemekleri alarak geciyoriyoruz. Aksamustu Ohrid dogru yola cikiyoruz. Geceleme Ohrid te.

Gun 4

Ohrid – Bitola – Ohrid

Sabah kahvalti sonrasinda Ilk duragimiz St Naum manastiri ve su kaynaklari. Buradaki turumuz sonrasinda Manastir olarak bildigimiz Bitola kentine hareket ediyoruz. Yolda Ittihati Terakki nin Balkanlar daki en onemli kisisi Resne li Niyazi bey konagini Resne de gordukten sonra Bitola ya geciyoruz. Burada Atamizin da okudugu eski idadi ( lise ) gunumuz de Muze olarak kullanilmakta. Burayi gezdikten sonra Shrok sokak ve eski Osmanli mahallesini gezmeye cikiyoruz. Kadi haydar camii, Yeni camii , saat kulesi gezecegimiz yerler. Eger vaktimiz olursa Heraclea antik kentini de ziyaret ediyoruz. Tekrar Ohrid teki otelimize donuyoruz.

Gun 5

Ohrid – Tetova – Uskup

Sabah kahvalti sonrasi yuruyerek Ohrid turuna basliyoruz. Tarihi Çınar Meydanı, Aziz Bogorodica Kameusko, Aya Sofya Kiliseleri (dışarıdan), Ohrid’li Aziz Klemeus Heykeli ve Meydanı, müze olarak kullanılan Eski Türk Konakları, Roma döneminden kalma Antik Tiyatro, Aziz Pant Alemon Kilisesi görülecek yerler arasındadır.
Daha sonra saat durumuna gore Kocacik koyune geciyoruz. Ataturk un dedesinin evi Tika tarafindan tekrar onarilmis aslina uygun olarak burayi gordukten sonra Tetova ya dogru yola cikiyoruz.Tetova balkanlarin en guzel camii si ALACA camiiyi gezdikten sonra Baskent Uskup e hareket ediyoruz. Uskup te Eski Tren Garı, Üsküp doğumlu hayırsever Rahibe Teresa’nın anıtı ve evi, Taş Köprü, Kale, Osmanlı döneminden kalma Eski Şehir, Çarşı ve Osmanlı’nın Balkanlar’daki en güzel mimari mirasları arasında yer alan Mustafa Paşa, Sultan Murad ve Gazi İsa Bey Camileri, Davud Paşa Hamamı, Kapan, Sulu ve Kurşunlu Hanlar bulunmaktadır. Konaklama Üsküp’ teki otelimizde
Dip not Geceleri VARDAR nehrinin kiyisi cok guzel olur.

Gun 6

Uskup – Belgrad

Bugun biraz erken kahvalti sonrasi otelimizden erken ayriliyoruz. Yaklasik 460 km yolumuz var. Ogle yemegine Belgrad a yetismeye gayret edecegiz. Zira Ogle yemeginde Tuna nehri kiyisindaki tekne restaurantlar da turumuzun keyfini cikarmanizi dusunduk. Ogle yemegi sonrasi Belgrad turumuz var. Avrupanın en eski kentlerinden biri olan Belgrad şehir turumuzda Türk döneminin muhteşem oyma tavanları ile süslü Eski Saray, Bin yıl anıtı, Sava Nehri’nin Tuna’ya katıldığı noktada Fatih Sultan Mehmed’in uğruna yaralandığı ama fethinin Kanuni sultan Süleyman’a nasip olduğu Osmanlı donanmasının ikmal merkezlerinden Belgard Kalesi , Kale Meydanı, Taş Meydan, Askeri Müze, Şehit Ali Paşa’nın türbesi, Bayraklı Camii görülecek yerler arasındadır. Gezimiz sonrasinda otelimize geciyoruz. Geceleme Belgrad ta.

Gun 7

Belgrad – Karlovice – Belgrad

Sabah kahvaltının ardından Karlofça-Novi Sad turumuza başlıyoruz. Bu turumuzda Sırbistan’ın Voyvodina eyaletini ziyaret edeceğiz. Voyvodina, Sırbistan’ın en kuzey sınırında yer alan, ekonomik olarak en gelişmiş bölgesidir. Turumuzda ilk olarak Sremski Karlovci (Karlofça) kasabasına uğruyoruz. Geçmişi M.Ö. 7000 yılına kadar dayanan kasaba tarihte her zaman önemli bir yer edinmiştir. İlk Sırp ortaokulu ve yüksekokulu burada kurulmuş, 1922’ye kadar da Sırp Ortadoks Kilisesi’nin merkezi olmuştur. Şehir meclisi, Katolik Kilisesi, Dört Aslan Çeşmesi göreceğimiz önemli eserlerdir. Kasaba, 1699 yılında imzalanan Karlofça Anlaşması ile Osmanlı tarihinde de önemli bir yer tutar. Anlaşmanın imzalandığı tepede yer alan Barış Şapeli’ni de ziyaret ediyoruz. Verilecek kısa serbest zamanda Karlofça’nın meşhur balından satın alabilirsiniz. Burada yapacağımız turun ardından Voyvodina Eyaleti’nin başkenti Novi Sad’a doğru hareket ediyoruz. Kısa bir yolculuğun ardından ilk gideceğimiz yer Petrovaradin Kalesi olacak. Kısa bir yürüyüş turu ile gezeceğimiz kaleden muhteşem Novi Sad manzarası seyredebilirsiniz. Daha sonra Novi Sad’ın merkezine hareket ediyoruz. Albert Einstein’ın da bir süre yaşadığı şehirde yapacağımız yürüyüş turu sırasında özgürlük meydanı, Svetozar Miletiç Heykeli, Katolik Katedrali, Ortodoks Aya Yorgi Katedrali, Aya Nikola Kilisesi ve Sinagog panoramik olarak görülecek yerler arasındadır. Burada verilecek serbest zamanda bu hareketli şehirde yer alan cafelerin tadını çıkarabilirsiniz.

Gun 8

Belgrad – Izmir

Kahvalti sonrasi serbest zaman ve havalimanina hareket.

Bu turla ilgileniyor musunuz?