5003 – B 9 gun Tiran – Selanik

Yunanistan, Arnavutluk

Gun 1

ISTANBUL – TIRAN

Ucusumuz sonrasi Tiran a ulasiyoruz. Ilk duragimiz Balkanlarin en buyuk amfi tiyatrosunu , medieval hamamini, Tophane duvarini, Venedik kulesini, Fatih camii ile Durres. Durres gezimiz sonrasi Tiran devam ediyoruz. Tiran 1614 yilinda  Iskodra Valisi Suleyman pasa tarafindan kurulmus eski bir yerlesim birimidir. Zaman icinde kalan tek tuk eserler den biride Ethem Bey camisidir. Ethem bey camii Saat kulesi ziyaretimiz sonrasi Dunya Bektasileri merkezine geciyoruz. 1929 yilinda Turkiye de cikan Tekkeler ve Zaviyeler sonrasi Nevsehir Haci Bektas tan tasinan Tekkenin bugun dunya bektasileri merkezi oldugunu ve muzesi, mezarligi, tekkesi, semah ve konferans salonu ile burasi tam bir kompleks.. Geceleme Otelde.

Gun 2

TIRAN – BERAT  – TIRAN

BERAT ta olan Osmanli dank alma eserler vardir . 2008 de UNESCO dunya mirasina giren eski sehir veya MANGALEM mahallesin  de BEKARLAR CAMII – KURSUNLU CAMII – SULTAN CAMII – BEYAZ CAMII  vb…  HALVETI TEKKESI – RUFAI tarikatina ait RUFAI TEKKESI bulunmaktadir. Berat sehri icin Balkanlarin Safranbolusu veya Amasya si da diyebiliriz. Sehir turumuz bittikten sonra Yunanistan a hareket ediyoruz. Geceleme otelde.

Gun 3

GJIROKASTER – SARANDE

Sabah kahvalti sonrasi Arnavutluk taki Bizans in en buyuk kentlerinden biri olan GJIROKASTER a geciyoruz. Gjirokaster eski yunanca da Argyrokaster yani Gumus kale olarak geciyor Arnavutlar daha sonra kendi dillerinde Gumus olan Gjiro olarak degistirmisler. Burada Kale de 2. Dunya savasinda Almanlarin kullandigi eski araclari ve toplarin sergilendigini goruyoruz. Kale Osmanli zamanin da kullanilan Yeniceri Tekkesi Saat kulesini ve mahzenleri gordukten sonra Sarande ye Otelimize geciyoruz. Aksam yemek otelimizde Adriyatik kiyisindaki otelimizden Gunesin batisini seyrediyoruz.

Gun 4

SARANDE – BUTRINT – KSAMIL – SARANDE

Sabah kahvaltisi ile Butrint e geciyoruz.1992 yilinda UNESCO listesine giren Butrint te ilk olarak Vivari kanalinin diger tarafindaki kaleyi ziyaret ediyoruz. Antik Butrint Sehrini gezdikten sonra Adriyatik teki beyaz kumlari ile unlu Ksamil e geciyoruz. Ogle yemegimiz Ksmail de yedikten sonra isteyen misafirlerimiz denizen tadini burada cikarabilirler. Otele donus ve geceleme sonra yemek ve alisveris icin serbest zaman. Saat 18.30 da geri donus feribotumuz var. Onun icin 17.45 de liman da oluyoruz. Yaklasik 19.15 de otelimize variyoruz.

Gun 5

SARANDE – CORFU – SARANDE

Sabah erken kahvalti sonrasi limandan 09.00 hareket ile Corfu adasina geciyoruz. Yaklasik 35 dakikalik feribot yolculugumuz var. Sinirli saatimiz de ilk olarak Alman imparatoricesi ELIZABETH ( Sisi ) tarafindan baslanip II. Wilhem tarafindan bitirilen Achilleon sarayi var. Saray bolgede SISI sarayi olarak da adlandirilir. Daha sonra eski sarayi ziyaret ediyoruz. Daha sonra sehir merkezine geciyoruz. Liston Caddesi, Espianada Meydanı, Saint Spiridon Kilisesi, Saint George ve Saint Michael Kraliyet Sarayları, The Antivouniotissa Bizans Müzesi ve Sinagog’u gordukten bulabilirsiniz. Ogleden sonra ise DODONI antic kentindeki tiyatro ya veya Vrellis balmumu muzesini ziyaret edebiliriz. Geceleme otelde.

Gun 6

SARANDE- YANYA

Sabah kahvalti sonrasi yolumuz ilk olarak Yunanistan sinirina dusuyor. Daha sonra Yunanistan in Ioannina ( Yanya ) sehrine geciyoruz 1809 yılında İngiliz yazar/şair Lord Byron Tepedelenli Ali Paşa’yı ziyaret etmiş ve bu ziyareti yazılarına konu almıştır. Ayrıca Fransız yazar Alexandre Dumas Monte Cristo Kontu romanında Tepedelenli Ali Paşa’nın kızını konu almıştır.Topkapı sarayında bulunan KAŞIKÇI ELMASI Tepedelenli Ali Paşanın 2.karısı VASİLİKİ ye armağanıdır.İsyan sonrası Topkapı sarayına getirilmiştir. 2. Dunya savasinda Almanlar tarafindan bir muddet iisgal edilsede Direnis in buyuk kentlerinden biri olmustur. Ilk duragimiz Yanya Kalesi ve Aslanpasa camii ve muze. İoannina Osmanlı tarihinde ne kadar önemliyse yunanlılar içinde önemli bir kent. Daha sonra golun ortasindaki ada da bulunan Alipasa Sarayini gormeye gidiyoruz. Yemegiizi burada veya gol kenarindaki restaurantlardan birinde alacagiz. Yanya Bastonlari ve Telkari gumus isciligi ile unlu bir kenttir. Kentte bir cok Gumus dukkani

Gun 7

YANYA – PARGA –YANYA

Bugun sabah Kahvaltisindan sonra Parga ya hareket ediyoruz. Parga Adriyatik  te sirin ufak bir balikci koyu.Yaklasik 1 saat suren yoculugumuzdan sonra Parga ya variyoruz. Burada ilk once Venedikler den kalan kaleyi geziyoruz. Dar sokaklar dan olusan koyde  guzel balikci restaurantlari ve kafeler bulabilirsiniz. Isteyen misafirlerimiz icin Plaj sefasi yapiyoruz. Koye yakin plajlarda denize girebilirsiniz. Yunanistanda plajlar % 90 Halkindir. Turkiye deki ozel plajlardan Yunanistan da bulmak zordur. Aksam uzeri tekrar guzel Adriyatik kiyilarini arkamizda birakarak Epirus daglarini asarak tekrar IOANNINA ya geri donuyoruz. Otele varis ve serbest zaman.

Gun 8

YANYA –KALAMBAKA –GREBENE – KOZAN – KASTORIA ( FLORINA ) SELANIK

Sabah kahvalti sonrasi otelimizden TARIHI MANASTIRLAR bolgesi KALAMBAKA ya gidiyoruz. Kalambaka kayalar ustunde onlarca eski manastirlarin bulundugu bolgedir. Burada tarihini manastirlari ziyaret ediyoruz. Ziyaretimiz sonrasi Grebene ye hareket ediyoruz. Burasi da Balkan daki diger Osmanli kasabalarindan. Sehir peyniri ve mantari ile unlu. Sadece mantar cesitleri bulunan 3 restaurantinin unu ulke disina tasmis bulunmaktadir.
Kozani 1664 yilinda Osmanlidan ozerklik almis tek sehirdir. Ozerklik sonrasi kasabaya musluman nufusun yerlesmesine izin verilmemistir, 1770 yilinda ozerkligini kaybeden sehir daha sonra musluman nufusa ev sahipligi yapmistir. Kozani sonrasi Kastoria ( Kesriye ye) hareket ediyoruz. Burada serbest zaman vsonrasi Selanik e Otelimize geciyoruz Selanik te geceleme.

Gun 9

SELANIK – ISTANBUL

Kahvalti sonrasi havalimanina transfer ve Istanbul e hareket.

Bu turla ilgileniyor musunuz?