5027 – B 6 gun Saray – Uskup

Serbia –  Macedonia – Albania – Montenegro – Bosnia and Herzegovina

Gun 1

Konya – Istanbul – Saraybosna – Mostar

Sabah aktarmali olarak Saraybosna ya ucuyoruz. Istanbul dan Atlas jet ile 11.25 de Istanbul dan hareket ederek yerel saat ile 11.25 te Saraybosna da oluyoruz. Havalimanindan sehir merkezine hareket ediyoruz ve ogle yemegini yiyoruz. Ogle yemegi sonrasi sehir turuna basliyoruz. Avrupa’nın en müstesna çarşısı Baş Çarşı’da gezintimizi yapıyoruz. Osmanlı döneminden beri faaliyete devam eden Kurşunlu Medresesi’ni geziyoruz. Ardından Kanuni Sultan Süleyman’ın akrabası Hüsrev Bey Camii’ni geziyoruz. Turumuzun devamında Saat Kulesi, Saraybosna’da Katolik Katedrali, Ortodoks Kiliseleri ve Musevi Sinagogu’nu görüyoruz. Ardından I. Dünya Savaşı’nın çıktığı Latin Köprüsü’nü gezdikten sonra Fatih Sultan Mehmet’in şehre girdiği kapıdan geçip Osmanlı Çeşmesinden su içiyoruz. Fatih Sultan Mehmet Han’a atfedilen Fatih Camii I ziyaret ettikten son olarak 200 bin kisini yasamini kaybettigi Sirbistan – Bosna savasi sonrasi yapilana KOVACI Mezarligini ziyaret ediyoruz. Umut tuneli ziyaretimiz sonrasi Mostar a hareket ediyoruz.Ve ogleden sonra Mostar a hareket ediyoruz. Yolda Tito nun KONIJ te 1950 ler de yaptirdigi Nukleer komuta merkezini ( Tito s BUNKER ) ziyaret ediyoruz. Daha sonra Mostar a geciyoruz. Geceleme Mostar da.

Gun 2

Mostar – Budva – Kotor – Bar

Sabah kahvalti sonrasi Mostar sehir turumuz var. Sehir turumuz da Tarihi Mostar koprusu ile basliyoruz.  Şehrin kalbinden geçen Neretva Nehri’ne Mimar Sinan’ın öğrencilerinden Mimar Hayreddin tarafından 1566 yılında 456 adet kalıp taş ile inşa edilen Mostar Köprüsü şehre de adını verecek kadar önemli bir Osmanlı şaheseredir. Köprü, 1993 yılının Kasım ayında Hırvat topçularının günlerce süren ateşi sonucunda yıkıldı. Türkiye Cumhuriyeti başta olmak üzere, Unesco ve Dünya Bankası’nın da desteğiyle bir Türk firması tarafından, nehirden çıkan orijinal taşları da kullanılarak yeniden inşa edilen köprü 2004 yılında tekrar açılmıştır. Mostar eski şehrinin Arnavut kaldırımlı dar sokaklarından yürüyerek ulaşacağımız Koski Mehmet Paşa Camii göreceğimiz bir diğer önemli eser olup, aynı zamanda en güzel köprü fotoğrafını çekebileceğimiz noktadır. Daha sonra Blagay Tekkesine geciyoruz. Buradaki ziyaretimiz sonrasi Karadag a hareket ediyoruz. Siniri gectikten sonra ilk duragimiz Kotor. Kotor da eski kale yi kesfettik ten sonra Budva ya hareket ediyoruz. Yolda ogle yemegini yerel restaurant ta yedikten sonra Budva da eski kale ziyaretimiz var. St Stefan buyuk ihtimalle ogleden sonra ziyarete kapali oldugu icin sadece disari dan gordukten sonra Bar sehrine hareket ediyoruz. Eski sehir ya da Steri grad gezimizi yapiyoruz. Burada kaleyi, Naksibendi dervisi Hasan in turbesini ve camiini, 1819 da Ahmet Skandevic tarafindan yapilmis olan camii – tekke yi iyaret ediyoruz. Balkanlarin En buyuk camilerinde biri olan yeni cami ve ziyaretimiz sonrasinda Otelimize donuyoruz.geleme ve aksam yemegi otelde.

Gun 3

Bar – Vir Bazaar – Tiran

Sabah kahvalti sonrasin da hareket ile Skodra golune geciyoruz.Skodra golu iki ulkeye aittir, Biri Arnavutluk digeri Montenegro ya. Bugun Montenegro tarafindaki Osmanli zamaninda bolgenin en buyuk alisveris merkezi olan VIR PAZAR a gezecegiz. Eski tarihi kopruyu, partisan aniti, Besac kalesini gordukten sonra istege bagli olarak Arnavutluk un baskenti Tiran a hareket ediyoruz. Burada Ethem Bey Camii, Tarihi Saat Kulesi, Ulusal Müze, Opera ve Bale Binası, Parlamento ve Başbakanlık Binaları, Cumhurbaşkanlığı Köşkü, Rahibe Teresa Heykeli, Enver Hoca’nın eski anıt mezarı ve İskender Bey Meydanı ve 1925 te Tekkeler ve Zaviyeler kanunu ile Nevsehir in HaciBektas ilcesinde kapatilan Bektasi dergahi son gorecegimiz yer. Daha sonra otelimize geciyoruz. Geceleme ve aksam yemegi otelde.

Gun 4

Tiran – Prizren – Prishtina – Uskup

Sabah kahvalti sonrasi yaklasik 200 km yolculuk ile Prizren e ulasiyoruz. Prizren de tas kopru – Mehmet pasa hamami –Sinan camii , Carsi, Kalesi, Ortodoks kilisesini ve halveti tekkesini ziyaret ediyoruz.. Batil inaniciniz varsa kopru ustunde kilit asarak dilekte bulanabilirsiniz. Ogle yemegi sonrasi Prishtina ya Sultan Murad Hudevendigar kabrinin bulundugu turbeyi ve camii ziyaretimiz sonrasinda Makedon ya nin baskenti Uskup e geciyoruz. Geceleme ve aksam yemegi otelde.

Gun 5

Uskup – Bitola ( manastir ) – Ohrid – Uskup

Sabah erken kahvalti ile Ohrid e yola cikiyoruz. Yaklasik 3 saatlik yolculuk sonrasi Ohrid e variyoruz. Ohrid te Kale, Antik tiyatro, St, panteleimon kilisesi, St jovan kilisesi, Halveti tekkesi , eski cinar meydani ve St. sofia kilisesini disaridan, Gol ustun deki yuruyus parkuru, parsomen yapimi ve son Agac oymaciligi yapan usta nin dukkani gordukten sonra ogle yemegimiz yiyerek Bitola ( manastir ) ya geciyoruz. Bitola da ulu onder Ataturk un okudugu okulu Manastir Askeri idadi sini ama bugun muze olarak kullanilan binayi ziyaret ediyoruz.Aksam ustu tekrar otelimize donuyoruz.

Gun 6

Uskup ( sehir turu ) – Istanbul

Kahvalti sonrasi baskent Uskup turumuz var. USKUP te Turk carsisi – Saat kulesi- Tas kopru –Cifte hamam – Rahibe Teresa evi , Vardar nehri kenarin daki Buyuk Iskender ve 2. Philp heykelini gordukten sonra Bit Pazari ve Uskup Kalesi ziyaret ediyoruz.. Son olarak Hava sartlari bagli olarak Matka Kanyonu turumuz var . Sehirde serbest zaman ve havalimanina transfer.

Bu turla ilgileniyor musunuz?