5026 – B 4 gun Tiran – Ohrid – Uskup – Prishtine

Serbia –  Macedonia – Albania – Montenegro – Bosnia and Herzegovina

Gun 1

19.55 te Istanbul dan hareket ile Tiran a ucuyoruz. Yerel saat ile 19.40 Tiran Renas havalimanina ulastiktan sonra Otelimize geciyoruz. Serbest zaman ve geceleme.

Gun 2

Sabah ilk olarak 1614’te Süleyman Paşa tarafından imar edilen ve 1920’de Arnavutluk’un başkenti olan bu güzel şehri tanıtan, panoramik bir tur gerçekleştireceğiz. Turumuz esnasında Ethem Bey Camii, tarihi Saat Kulesi, Ulusal Müze, Opera ve Bale Binası, Parlamento ve Başbakanlık Binaları, Cumhurbaşkanlığı Köşkü, Rahibe Teresa Heykeli ve İskender Bey Meydanı göreceğimiz yerlerden bazıları daha sonra 1929 da Nevsehir deki Haci bektas bulunan ve Zaviyeler ve tekkeler kanunu ile Tiran a tasinmis ama Enver hoca zamaninda da kapali kalmis olan Dunya Bektasilik merkezini ziyaret ediyoruz. Ziyaretimiz sonrasin da Elbasan yolu ile Ohrid e hareket. Geceeme Ohrid te.

Gun 3

Sabah ilk olarak Ohrid sejir turunu yapiyoruz. Yürüyerek yapacağımız bu turumuz esnasında Tarihi Çınar Meydanı, Aziz Bogorodica Kameusko, Aya Sofya Kiliseleri (dışarıdan), Ohrid’li Aziz Klemeus Heykeli ve Meydanı, müze olarak kullanılan Eski Türk Konakları, Roma döneminden kalma Antik Tiyatro, Aziz Pant Alemon Kilisesi görülecek yerler arasındadır daha sonra St. Neum manastiri ve su kayanaklarina hareket ediyoruz. Burada yi ziyaret ettikten sonra rotamizi Tetova ya ALACA camii ye ceviyoruz. Daha sonra Uskup e hareket ediyoruz . Otelimize check in ve geceleme Uskup te.
Bir dip not Uskup ozellikle Vardar Nehri kiyisi geceleri harika olur.

Gun 4

Sabah kahvalti sonrasin da Üsküp Şehir turumuza başlıyoruz; Yahya Kemal Beyatlı’nın doğduğu şehir olan Üsküp’ü tanıtan yarım günlük panoramik bir tur yapacağız. Gezilecek yerler arasında Eski Tren Garı, Üsküp doğumlu hayırsever Rahibe Teresa’nın anıtı ve evi, Taş Köprü, Kale, Osmanlı döneminden kalma Eski Şehir, Çarşı ve Osmanlı’nın Balkanlar’daki en güzel mimari mirasları arasında yer alan Mustafa Paşa, Sultan Murad ve Gazi İsa Bey Camileri, Davud Paşa Hamamı, Kapan, Sulu ve Kurşunlu Hanlar bulunmaktadır. Ogle yemegini yedikten sonra Kosovonin Baskenti Piristhina ya hareket ediyoruz. Burada SULTAN MURAD HUDEVENDIGAR camii ve mezarini ziyaret ettikten sonra sehir merkezinde aksam yemegini yiyip havalimanina geciyoruz. Ucagimiz 20.30 yerel saat ile Istanbull a varisimiz.

Bu turla ilgileniyor musunuz?