5021 – B 5 gun Albania

Arnavutluk

Gun 1

Istanbul – Tiran– Durres – Tiran

Ucusumuz sonrasi Tiran a ulasiyoruz. Ilk duragimiz Balkanlarin en buyuk amfi tiyatroyolarin dan biri ilan Durres anfi tiyatorasini , medieval hamamini, Tophane duvarini, Venedik kulesini, Fatih camii ile Durres. Durres gezimiz sonrasi Tiran devam ediyoruz. Tiran 1614 yilinda  Iskodra Valisi Suleyman pasa tarafindan kurulmus eski bir yerlesim birimidir. Zaman icinde kalan tek tuk eserler den biride Ethem Bey camisidir. Ethem bey camii Saat kulesi ziyaretimiz sonrasi Dunya Bektasileri merkezine geciyoruz. 1929 yilinda Turkiye de cikan Tekkeler ve Zaviyeler sonrasi Nevsehir Haci Bektas tan tasinan Tekkenin bugun dunya bektasileri merkezi oldugunu ve muzesi, mezarligi, tekkesi, semah ve konferans salonu ile burasi tam bir kompleks.. Geceleme Otelde.

Gun 2

Tiran – Berat – Tiran

Kahvalti sonrasi Berat a hareket. BERAT ta olan Osmanli dank alma eserler vardir . 2008 de UNESCO dunya mirasina giren eski sehir veya MANGALEM mahallesin  de BEKARLAR CAMII – KURSUNLU CAMII – SULTAN CAMII – BEYAZ CAMII  vb…  HALVETI TEKKESI – RUFAI tarikatina ait RUFAI TEKKESI bulunmaktadir. Berat sehri icin Balkanlarin Safranbolusu veya Amasya si da diyebiliriz. Daha sonra Holy Trinity Church, Gorica koprusu ve sehrin gayri muslum yasam alanine daki Slanovic kilisesi. Etnografya muzesi Sehir turumuz bittikten sonra Tiran a hareket ediyoruz. Geceleme otelde.

Gun 3

Tiran – Gjirokaster – Sarande

Sabah kahvalti sonrasi Arnavutluk taki Bizans in en buyuk kentlerinden biri olan GJIROKASTER a geciyoruz. Gjirokaster eski yunanca da Argyrokaster yani Gumus kale olarak geciyor Arnavutlar daha sonra kendi dillerinde Gumus olan Gjiro olarak degistirmisler. Burada Kale de 2. Dunya savasinda Almanlarin kullandigi eski araclari ve toplarin sergilendigini goruyoruz. Kale Osmanli zamanin da kullanilan Yeniceri Tekkesi Saat kulesini ve mahzenleri gordukten sonra Sarande ye Otelimize geciyoruz. Aksam yemek otelimizde Adriyatik kiyisindaki otelimizden Gunesin batisini seyrediyoruz.

Gun 4

Sarande – Butrinti – Ksmail – Sarande – Tirana

Sabah kahvaltisi ile Butrint e geciyoruz.1992 yilinda UNESCO listesine giren Butrint te ilk olarak Vivari kanalinin diger tarafindaki kaleyi ziyaret ediyoruz. Antik Butrint Sehrini gezdikten sonra Adriyatik teki beyaz kumlari ile unlu Ksamil e geciyoruz. Ogel yemegimiz Ksmail de yedikten sonra isteyen misafirlerimiz denizen tadini burada cikarabilirler.Tirana donus ve geceleme.

Gun 5

Tiran – Istanbul

Kahvalti sonrasi havalimanina transfer.

Bu turla ilgileniyor musunuz?