5012 – B 3 gun Belgrad

Serbia –  Macedonia – Albania – Montenegro – Bosnia and Herzegovina

Gun 1

ISTANBUL – BELGRAD

Sabah Antalya dan Istanbul aktarmali olarak Belgrad a ucuyoruz . Yaklasik 1 saatlik bir ucus sonrasi baskent Belgrad a ulasiyoruz. Ilk olarak panoramic sehir turumuza basliyoruz St Sava kilisesi, Aziz Marco kilisesi, Parlemento, Baskanlik Sarayi, Cumhuriyet meydani. Daha sonra KaleMegdan olarak bilinen eski Belgrad kalesine geciyoruz. Burada Damat Ali Pasa turbesi, Nebojsa Kulesi, Osmanli Hamami, Askeri Muze, Tuna ve Sava nehirlerinin birlestigi noktayi goruyoruz. Ogle yemegi icin onerimiz Tuna nehrinde ki kucuk Tekne restaurantlar.Ogleden sonra Sava ve Tuna nehirlerinde Tekne turumuz var. Daha sonra otelimize yerlesiyoruz. Aksam Yemek otelde ve serbest zaman.

Gun 2

BELGRAD – NOVI SAD – KARLOFCA – BELGRAD

Karlofça-Novi Sad turumuza başlıyoruz. Bu turumuzda Sırbistan’ın Voyvodina eyaletini ziyaret edeceğiz. Voyvodina, Sırbistan’ın en kuzey sınırında yer alan, ekonomik olarak en gelişmiş bölgesidir. Turumuzda ilk olarak Sremski Karlovci (Karlofça) kasabasına uğruyoruz. Geçmişi M.Ö. 7000 yılına kadar dayanan kasaba tarihte her zaman önemli bir yer edinmiştir. İlk Sırp ortaokulu ve yüksekokulu burada kurulmuş, 1922’ye kadar da Sırp Ortadoks Kilisesi’nin merkezi olmuştur. Şehir meclisi, Katolik Kilisesi, Dört Aslan Çeşmesi göreceğimiz önemli eserlerdir. Kasaba, 1699 yılında imzalanan Karlofça Anlaşması ile Osmanlı tarihinde de önemli bir yer tutar. Anlaşmanın imzalandığı tepede yer alan Barış Şapeli’ni de ziyaret ediyoruz. Verilecek kısa serbest zamanda Karlofça’nın meşhur balından satın alabilirsiniz. Burada yapacağımız turun ardından Voyvodina Eyaleti’nin başkenti Novi Sad’a doğru hareket ediyoruz. Kısa bir yolculuğun ardından ilk gideceğimiz yer Petrovaradin Kalesi olacak. Kısa bir yürüyüş turu ile gezeceğimiz kaleden muhteşem Novi Sad manzarası seyredebilirsiniz. Daha sonra Novi Sad’ın merkezine hareket ediyoruz. Albert Einstein’ın da bir süre yaşadığı şehirde yapacağımız yürüyüş turu sırasında özgürlük meydanı, Svetozar Miletiç Heykeli, Katolik Katedrali, Ortodoks Aya Yorgi Katedrali, Aya Nikola Kilisesi ve Sinagog panoramik olarak görülecek yerler arasındadır. Burada verilecek serbest zamanda bu hareketli şehirde yer alan cafelerin tadını çıkarabilirsiniz. Öğle yemeğimi için serbest zaman.Yemek bitiminde otelimize hareket.

Gun 3

BELGRAD – ISTANBUL

Kahvali sonrasi Havalimanina hareket ediyoruz.

Kahvaltının ardından dileyen misafirlerimiz için ekstra Tito’nun mezarı & Zemun & tekne turu. Bu turumuzda ilk olarak 2. Yugoslavya’nın kurucusu Hırvat asıllı, Maraşel Tito’nun anıt mezarını ziyaret edeceğiz. 13 Ocak 1953’te Yugoslavya Devlet Başkanlığına seçilen ve Yugoslavya’yı Sosyalist Federal Cumhuriyet haline getiren, 1974 yılında ömür boyu devlet başkanlığına getirilen ve 1980 yılında ölen Tito’nun mezarını ziyaret ediyoruz. Ardından Zemun’a gidiyoruz. Zemun’da Avusturya-Macaristan dönemine ait köşkler, çarşı, meyhaneler sokağı, eski tiyatro, zemun parkı, görüyoruz. Sahilde kısa bir fotoğraf molasının ardından teknemize geçiyoruz. Tekne turunda Sava nehri ve Tuna nehrinin birleştiği noktadan başlayıp, tüm Belgrad’ı panoramik olarak görüyoruz. Yaklaşık bir saat süren tekne turunun ardından nehir kenarında kurulmuş yüzen restoranda öğle yemeğimizi alıyoruz. Turun bitimiyle beraber otelimize transfer. Geceleme otelimizde.

Bu turla ilgileniyor musunuz?