5010 – B 9 gun Monte – Alb – Atina

Karadağ, Arnavutluk, Yunanistan

Gun 1

ISTANBUL PODGORICA – KOTOR – BUDVA – BAR

Sabah erken saatte Podgorica ya ucuyoruz.Havalimnin dan Kotor a hareket ediyoruz. Ilk duragimiz St Stefan. Manastir ziyaretimiz sonrasinda Budva ya geciyoruz. Burada eski sehir ve kale turumuz sonrasin da istikamet Kotor. Kotor da St Tryphon Catedhrali, Deniz muzesi, Arms meydani, Saat kulesi, Bizanti ve Beskuca saraylarini, Karampana meydani ni,St luke kilisesini, St Nikola Ortodox kilisesi ni, St Mary kilisesi ni, Kuzey kapisini ziyaret ettikten sonra Bar a otelimize geri donuyoruz. Geceleme Bar da.

Gun 2

BAR – STERI GRAD – VIR PAZAAR – BAR

Bugunku turumuz Bar sehri. Bar da St. Ioannis orthodox kilisesi, tarihi kale ( steri grad ), Yugoslav Krali Nikola sarayi, 2000 yillik zeytin agaci ve zeytinyagi fabrikasi. Steri Grad ta Aziz Nicholaos kilisesi, Naksi benti dervisi Hasan in turbesi ( 1610 da ) yapilmis. Tekke 1819 da Ahmet Skandevic tarafindan yapilmis.
Daha sonra skodra golu kenarin daki Vir pazaar sehri. Skodra golu iki ulkeye aittir, Biri Arnavutluk digeri Montenegro ya. Bugun Montenegro tarafin daki Osmanli zamaninda bolgenin en buyuk alisveris merkezi olan VIR PAZAR a gezecegiz. Eski tarihi kopruyu, partizan aniti, Besac kalesini gordukten sonra istege bagli olarak sarap tadimi ve golde tekne turlarimiz var.Aksam ustu otele donus.

Gun 3

BAR – TIRAN – BERAT – DURRES

Sabah kahvalti sonrasi Tiran a geciyoruz. Tiran 1614 yilinda  Iskodra Valisi Suleyman pasa tarafindan kurulmus eski bir yerlesim birimidir. Zaman icinde kalan tek tuk eserler den biride Ethem Bey camisidir. Ethem bey camii Saat kulesi ziyaretimiz sonrasi Dunya Bektasileri merkezine geciyoruz. 1929 yilinda Turkiye de cikan Tekkeler ve Zaviyeler sonrasi Nevsehir Haci Bektas tan tasinan Tekkenin bugun dunya bektasileri merkezi oldugunu ve muzesi, mezarligi, tekkesi, semah ve konferans salonu ile burasi tam bir kompleks. Buradan sonra yolumuz Balkan larin Amasya si Berat. BERAT ta olan Osmanli dan kalma eserlerin en yogun oldugu sehirdie Arnavutluk ta. 2008 de UNESCO dunya mirasina giren eski sehir veya MANGALEM mahallesin de BEKARLAR CAMII – KURSUNLU CAMII – SULTAN CAMII – BEYAZ CAMII  vb…  HALVETI TEKKESI – RUFAI tarikatina ait RUFAI TEKKESI bulunmaktadir. Berat sehri icin Balkanlarin Safranbolusu veya Amasya si da diyebiliriz. Ayrica kale den sonra Holy Trinity Church, Gorica koprusu ve sehrin gayri muslum yasam alanin daki Slanovic kilisesi Etnografya muzesi gorecegimiz yerler arasinda.. Geceleme Durres te otelde.

Gun 4

DURRES – GJIROKASTER – SARANDE

Sabah kahvalti sonrasi Arnavutluk taki Bizans in en buyuk kentlerinden biri olan GJIROKASTER a geciyoruz.Yolda Tepelene mola veriyoruz. Tepelene Tepedelen demek Osmanli ya 17… yilinda ayaklanan Ali Pasha nin koyu. Burada adina yapilmis kasaba meydanin da ki heykelden de anlayacagimiz gibi kendisi bir kahraman. Ali pasa simdiki Ioaninna ( yanya ) yasamis dillere destan Vasilik aski ve Kasikci elmasi ile de taninmaktadir. Gjirokaster eski yunanca da Argyrokaster yani Gumus kale olarak geciyor Arnavutlar daha sonra kendi dillerinde Gumus olan Gjiro olarak degistirmisler. Burada Kale de 2. Dunya savasinda Almanlarin kullandigi eski araclari ve toplarin sergilendigini goruyoruz. Kale Osmanli zamanin da kullanilan Yeniceri Tekkesi Saat kulesini ve mahzenleri gordukten sonra Sarande ye Otelimize geciyoruz. Aksam yemek otelimizde Adriyatik kiyisindaki otelimizden Gunesin batisini seyrediyoruz.

Gun 5

SARANDE – KSAMIL – BUTRINT – SARANDE

Sabah kahvaltisi ile Butrint e geciyoruz.1992 yilinda UNESCO listesine giren Butrint te ilk olarak Vivari kanalinin diger tarafindaki kaleyi ziyaret ediyoruz. Antik Butrint Sehrini gezdikten sonra Adriyatik teki beyaz kumlari ile unlu Ksamil e geciyoruz. Ogle yemegimiz Ksmail de yedikten sonra isteyen misafirlerimiz denizen tadini burada cikarabilirler. Otele donus ve geceleme.

Gun 6

SARANDE – IOANNINA

Sabah kahvalti sonrasi yolumuz ilk olarak Yunanistan sinirina dusuyor. Daha sonra Yunanistan in Ioannina ( Yanya ) sehrine geciyoruz 1809 yılında İngiliz yazar/şair Lord Byron Tepedelenli Ali Paşa’yı ziyaret etmiş ve bu ziyareti yazılarına konu almıştır. Ayrıca Fransız yazar Alexandre Dumas Monte Cristo Kontu romanında Tepedelenli Ali Paşa’nın kızını konu almıştır.Topkapı sarayında bulunan KAŞIKÇI ELMASI Tepedelenli Ali Paşanın 2.karısı VASİLİKİ ye armağanıdır.İsyan sonrası Topkapı sarayına getirilmiştir. 2. Dunya savasinda Almanlar tarafindan bir muddet iisgal edilsede Direnis in buyuk kentlerinden biri olmustur. . Ilk duragimiz Yanya Kalesi ve Aslanpasa camii ve muze. İoannina Osmanlı tarihinde ne kadar önemliyse yunanlılar içinde önemli bir kent. Daha sonra golun ortasindaki ada da bulunan Alipasa Sarayini gormeye gidiyoruz. Yemegiizi burada veya gol kenarindaki restaurantlardan birinde alacagiz. Yanya Bastonlari ve Telkari gumus isciligi ile unlu bir kenttir. Kentte bir cok Gumus dukkani bulabilirsiniz. Ogleden sonra ise DODONI antic kentindeki tiyatro ya veya Vrellis balmumu muzesini ziyaret edebiliriz. Geceleme otelde.

Gun 7

IOANNINA – PARGA –PREVEZE – PATRA

Bugun sabah Kahvaltisindan sonra Parga ya hareket ediyoruz. Parga Adriyatik  te sirin ufak bir balikci koyu.Yaklasik 1 saat suren yoculugumuzdan sonra Parga ya variyoruz. Burada ilk once Venedikler den kalan kaleyi geziyoruz. Dar sokaklar dan olusan koyde  guzel balikci restaurantlari ve kafeler bulabilirsiniz. Isteyen misafirlerimiz icin Plaj sefasi yapiyoruz. Koye yakin plajlarda denize girebilirsiniz. Yunanistanda plajlar % 90 Halkindir. Turkiye deki ozel plajlardan Yunanistan da bulmak zordur. Ogleden sonra Preveze ve Aktio deniz alti tunnelinden gecerek Patra ya ulasiyoruz. Otele varis ve serbest zaman

Gun 8

PATRA – EPIDAUROS – ATHENS

Sabah erken saatler de Patra kalesi ni gordukten sonra Argolida ya hareket ediyoruz. Ilk duragimiz yasayan en buyuk anfi tiyatro EPIDAUROS. Daha sonra modern Yunanistan in ilk baskenti Nauplio ya ya geciyoruz. Burada ilk meclis ve baskanlik sarayi, Palamidi kalesi, Anayasa meydani ve Deniz icin de bulunan BURC ( yunanca BOURTZI ) yi geziyoruz. Ogleden sonra hareket ile Atina ya geliyoruz. Otelimize yerlesme ve serbest zaman.

ATHENS – ISTANBUL

Kahvalti sonra ACROPOLİS de yürüyüş ve Yunanistan ın en büyük ve modern müzesini local rehber eşliğinde ziyaret ediyoruz. Bu turumuzda Agora, Zeus Tapınagı, Parlemento Binası, Syntagma – Omonia Meydanları ,Tarihi Olimpiyat Stadyumu, Ulusal Galeri, Savaş Müzesi, Panepistimiou bulvarları, Ulusal Kütüphane ve Akademi üniversitesi panoramik olarak görülecek yerler arasındadır. Daha sonra serbest zaman ve havalimanina transfer..

Bu turla ilgileniyor musunuz?