5008 – B 9 gun Alb – Saraybosna

Karadağ, Makedonya, Arnavutluk, Kosova

Gun 1

ISTANBUL –TIRAN- SARANDE

Sabah Istanbul Tiran ucumuz sonrasi Arnavutluk taki Bizans in en buyuk kentlerinden biri olan GJIROKASTER a geciyoruz.Yolda Tepelene mola veriyoruz. Tepelene Tepedelen demek Osmanli ya 17… yilinda ayaklanan Ali Pasha nin koyu. Burada adina yapilmis kasaba meydanin da ki heykelden de anlayacagimiz gibi kendisi bir kahraman. Ali pasa simdiki Ioaninna ( yanya ) yasamis dillere destan Vasilik aski ve Kasikci elmasi ile de taninmaktadir. Gjirokaster eski yunanca da Argyrokaster yani Gumus kale olarak geciyor Arnavutlar daha sonra kendi dillerinde Gumus olan Gjiro olarak degistirmisler. Burada Kale de 2. Dunya savasinda Almanlarin kullandigi eski araclari ve toplarin sergilendigini goruyoruz. Kale Osmanli zamanin da kullanilan Yeniceri Tekkesi Saat kulesini ve mahzenleri gordukten sonra Sarande ye Otelimize geciyoruz. Aksam yemek otelimizde Adriyatik kiyisindaki otelimizden Gunesin batisini seyrediyoruz.

Gun 2

SARANDE – KSAMIL – BUTRINT – SARANDE

Sabah kahvaltisi ile Butrint e geciyoruz.1992 yilinda UNESCO listesine giren Butrint te ilk olarak Vivari kanalinin diger tarafindaki kaleyi ziyaret ediyoruz. Antik Butrint Sehrini gezdikten sonra Adriyatik teki beyaz kumlari ile unlu Ksamil e geciyoruz. Ogle yemegimiz Ksmail de yedikten sonra isteyen misafirlerimiz denizen tadini burada cikarabilirler. Otele donus ve geceleme.

Gun 3

SARANDE – BERAT – DURRES

Sabah kahvalti sonrasi yaklasik 3 saatlik yolculuk sonrasi Berat a ulasiyoruz. BERAT ta olan Osmanli dan kalma eserler vardir . 2008 de UNESCO dunya mirasina giren eski sehir veya MANGALEM mahallesin  de BEKARLAR CAMII – KURSUNLU CAMII – SULTAN CAMII – BEYAZ CAMII  vb…  HALVETI TEKKESI – RUFAI tarikatina ait RUFAI TEKKESI bulunmaktadir. Berat sehri icin Balkanlarin Safranbolusu veya Amasya si da diyebiliriz. Ayrica kale sonra Holy Trinity Church, Gorica koprusu ve sehrin gayri muslum yasam alanine daki Slanovic kilisesi Etnografya muzesi gorecegimiz yerler arasinda. Geceleme Durres te otelde.

Gun 4

DURRES – TIRAN – SKODRA – ULCINJ veya BAR

Sabah kahvalti sonrasi Tiran a geciyoruz. Tiran 1614 yilinda  Iskodra Valisi Suleyman pasa tarafindan kurulmus eski bir yerlesim birimidir. Zaman icinde kalan tek tuk eserler den biride Ethem Bey camisidir. Ethem bey camii Saat kulesi ziyaretimiz sonrasi Dunya Bektasileri merkezine geciyoruz. 1929 yilinda Turkiye de cikan Tekkeler ve Zaviyeler sonrasi Nevsehir Haci Bektas tan tasinan Tekkenin bugun dunya bektasileri merkezi oldugunu ve muzesi, mezarligi, tekkesi, semah ve konferans salonu ile burasi tam bir kompleks. Burayi gezdikten sonra Skodra yolu ile Monetnegro nu Bar sehrine geciyoruz. Yolda Skodra da Rozafa kalesini ziyaret ediyoruz.

Gun 5

BAR – STERI GRAD

Bugunku turumuz Bar sehri. Bar da St. Ioannis orthodox kilisesi, tarihi kale ( steri grad ), Yugoslav Krali Nikola sarayi, 2000 yillik zeytin agaci ve zeytinyagi fabrikasi. Steri Grad ta Aziz Nicholaos kilisesi, Naksi benti dervisi Hasan in turbesi ( 1610 da ) yapilmis. Tekke 1819 da Ahmet Skandevic tarafindan yapilmis.

Gun 6

GUN BAR – VIR PAZAAR – BAR

Bu gun sabah extra turumuz var. Skodra golu iki ulkeye aittir, Biri Arnavutluk digeri Montenegro ya. Bugun Montenegro tarafin daki Osmanli zamaninda bolgenin en buyuk alisveris merkezi olan VIR PAZAR a gezecegiz. Eski tarihi kopruyu, partisan aniti, Besac kalesini gordukten sonra istege bagli olarak sarap tadimi ve golde tekne turlarimiz var.

Gun 7

BAR – BUDVA – KOTOR – TREBINJE

Sabah kahvalti sonrasi Kotor a hareket ediyoruz. Ilk duragimiz St Stefan. Manastir ziyaretimiz sonrasinda Budva ya geciyoruz. Burada eski sehir ve kale turumuz sonrasin da istikamet Kotor. Kotor da St Tryphon Catedhrali, Deniz muzesi, Arms meydani, Saat kulesi, Bizanti ve Beskuca saraylarini, Karampana meydani ni,St luke kilisesini, St Nikola Ortodox kilisesi ni, St Mary kilisesi ni, Kuzey kapisini ziyaret ettikten sonra Bosna hersek e bagli Trebinje ye hareket ediyoruz. Geceleme Trebinje de otelimiz de.

Gun 8

TREBINJE – MOSTAR – SARAYBOSNA

Sabah kahvaltısının ardından otelimizden ayrılıp Mostar şehrine doğru yola çıkıyoruz. Mostar’a varışımızla birlikte şehir turumuz başlıyor. Yürüyerek yapacağımız şehir turumuzda önce Mostar Köprüsü’nü görüyoruz. (Mimar Hayreddin tarafından 1557 yılında inşa edilen köprü Osmanlı mimarisinin bir şaheseridir.) Köprü 1992 yılında cereyan eden savaşta Hırvat topçusu tarafından yıkıldı, ancak Türkiye Cumhuriyeti’nin de büyük katkılarıyla 2004 yılında yeniden hizmete açılmıştır. Koska Mehmet Paşa Camii’ni görüyoruz. Bosna-Hersek’te diğer durağımızda bütün tarihi dokusuyla korunan ve Türk Köyü olarak bilinen Poçitel’i ziyaret ederek 16.yy.’da Osmanlı tarafından yapılan binaları görüyoruz Sonrasında, Blagaj Bölgesini 1446 yılında hakimiyetine alan Osmanlı orduları tarafından yapılan ve Bosna’nın ilk tekkesi olan Blagaj Derviş Tekkesi’ni geziyoruz.Tito un gizli havalimanin ziyaret ediyoruz Turumuzun bitişi ile Saraybosna’ya doğru yola çıkıyoruz.Yolda konicj te Tito s Bunker adi ile anilan Tito nun 1950 baslarin da yaptirdigi nukleer siginak i ziyaret ediyoruz, Saraybosna’da otelimize yerleşme. Geceleme otelimizde.

Gun 9

SARAYBOSNA – DONUS

Otelde alınacak kahvaltının ardından otelimizden ayrılıp Saraybosna şehir turuna başlıyoruz. Avrupa’nın en müstesna çarşısı Baş Çarşı’da gezintimizi yapıyoruz. Osmanlı döneminden beri faaliyete devam eden Kurşunlu Medresesi’ni geziyoruz. Ardından Kanuni Sultan Süleyman’ın akrabası Hüsrev Bey Camii’ni geziyoruz. Turumuzun devamında Saat Kulesi, Saraybosna’da Katolik Katedrali, Ortodoks Kiliseleri ve Musevi Sinagogu’nu görüyoruz. Ardından I. Dünya Savaşı’nın çıktığı Latin Köprüsü’nü gezdikten sonra Fatih Sultan Mehmet’in şehre girdiği kapıdan geçip Osmanlı Çeşmesinden su içiyoruz. Son olarak Fatih Sultan Mehmet Han’a atfedilen Fatih Camii I ziyaret ettikten son olarak 200 bin kisini yasamini kaybettigi Sirbistan – Bosna savasi sonrasi yapilana KOVACI Mezarligini ziyaret ediyoruz. Daha sonra carsida serbest zaman ve havalimanina transfer.

Bu turla ilgileniyor musunuz?