5007 – B 8 Gun Belgrade – Ljubjiana

Sırbistan, Hırvatistan, Bosna Hersek, Slovenya

Gun 1

Izmir – Belgrad

Ucusumuz sonrasi Belgrad a ulasiyoruz. Avrupanın en eski kentlerinden biri olan Belgrad şehir turumuzda Türk döneminin muhteşem oyma tavanları ile süslü Eski Saray, Bin yıl anıtı, Sava Nehri’nin Tuna’ya katıldığı noktada Fatih Sultan Mehmed’in uğruna yaralandığı ama fethinin Kanuni sultan Süleyman’a nasip olduğu Osmanlı donanmasının ikmal merkezlerinden Belgard Kalesi , Kale Meydanı, Taş Meydan, Askeri Müze, Şehit Ali Paşa’nın türbesi, Bayraklı Camii görülecek yerler arasındadır. Gezimiz sonrasinda otelimize geciyoruz. Geceleme Belgrad ta.

Gun 2

Belgrad- Novi Sad – Belgrad

Sabah kahvaltının ardından Karlofça-Novi Sad turumuza başlıyoruz. Bu turumuzda Sırbistan’ın Voyvodina eyaletini ziyaret edeceğiz. Voyvodina, Sırbistan’ın en kuzey sınırında yer alan, ekonomik olarak en gelişmiş bölgesidir. Turumuzda ilk olarak Sremski Karlovci (Karlofça) kasabasına uğruyoruz. Geçmişi M.Ö. 7000 yılına kadar dayanan kasaba tarihte her zaman önemli bir yer edinmiştir. İlk Sırp ortaokulu ve yüksekokulu burada kurulmuş, 1922’ye kadar da Sırp Ortadoks Kilisesi’nin merkezi olmuştur. Şehir meclisi, Katolik Kilisesi, Dört Aslan Çeşmesi göreceğimiz önemli eserlerdir. Kasaba, 1699 yılında imzalanan Karlofça Anlaşması ile Osmanlı tarihinde de önemli bir yer tutar. Anlaşmanın imzalandığı tepede yer alan Barış Şapeli’ni de ziyaret ediyoruz. Verilecek kısa serbest zamanda Karlofça’nın meşhur balından satın alabilirsiniz. Burada yapacağımız turun ardından Voyvodina Eyaleti’nin başkenti Novi Sad’a doğru hareket ediyoruz. Kısa bir yolculuğun ardından ilk gideceğimiz yer Petrovaradin Kalesi olacak. Kısa bir yürüyüş turu ile gezeceğimiz kaleden muhteşem Novi Sad manzarası seyredebilirsiniz. Daha sonra Novi Sad’ın merkezine hareket ediyoruz. Albert Einstein’ın da bir süre yaşadığı şehirde yapacağımız yürüyüş turu sırasında özgürlük meydanı, Svetozar Miletiç Heykeli, Katolik Katedrali, Ortodoks Aya Yorgi Katedrali, Aya Nikola Kilisesi ve Sinagog panoramik olarak görülecek yerler arasındadır. Burada verilecek serbest zamanda bu hareketli şehirde yer alan cafelerin tadını çıkarabilirsiniz.

Gun 3

Belgrade – Saraybosna

Sabah kahvalti sonrasin da asırlar boyunca Balkanlar’ın kültür başkentliğini yapmış, 1914’te Avusturya-Macaristan Veliahdı Arşidük Franz Ferdinand’ın Sırplar tarafından bu arada öldürülmesi üzerine Birinci Dünya Savaşı’nın çıktığı yer olmuş, 1992 savaşında ise Sırp, Hırvat ve Boşnaklar’ın kendi aralarındaki yıkıcı savaşları sonucu büyük tahribata uğramış, fakat güzelliğini halen büyük ölçüde koruyan Saraybosna’da panoramik şehire hareket ediyoruz. Turumuz esnasında meşhur Başçarşı, tarihi Osmanlı hanı Morica Han, şehrin dinsel kozmopolitliğini yansıtan Katolik Katedrali, Sinagog, Hüsrev Bey ve Ferhadiye Camileri, 1914’te Franz Ferdinand suikastinin gerçekleştiği Latin Köprüsü, Eski Kütüphane, şehrin 40 yıllık Avusturya-Macaristan yönetimi sırasında oluşmuş ve batı tarzı binalarını görebileceğiniz turumuzu tamamladiktan sonra UMUT TUNELI ni gormeye gidiyoruz.

Gun 4

Saraybosna – Banja Luka

Kahvaltının ardından “Vezirler Şehri” Travnik’e hareket ediyoruz. Yolumuzun üzerinde Avrupa kıtasının ilk ve tek piramidi olan Visoko Güneş Piramit’ini ziyaret edecegiz. Visoko şehrindeki Piramitleri ve Meksika’da ki türdeşlerine de oldukça benzediğini göreceğiz.. Durmadan Visoko sehri geciyoruz ve birçok insanın şehit edildiği Ahmiç Köyü’nü ziyaret ediyoruz. Travnik şehirne doğru yolumuza devam ediyoruz. Travnik şehrine vardıktan sonra, Osmanlı Kalesi’nden şehrin temaşasını göruyoruz ve ondan sonra tarihi dokusunu hala korumuş olan Travnik Sokaklarında gezintimizi tamamlıyoruz. Ardından 300 yıllık İbrahim Paşa Medresesi gezintisi ile birlikte Fatih Sultan Mehmet’in su içtiği (Göksu) Plava Vodayı ziyaret ediyoruz. Son olarak Lutfina Kahve’de kahve ve baklava ziyafetinin ardından Banja luka ya geciyoruz. Ilicalar sehri Banja Luka ( Luka banyo su ) Burada Kaleyi, Ferhat pasa camii ni , Katedrali, Aziz Bonaventure katolik katehdrali ziyaret ettikten sonra Otelmize geciyoruz. Geceleme banja luka da.

Gun 5

Banja Luka –Plitvicka – Zagreb

Sabah kahvalti sonrasi Balkanlarin selaleler merkezi Plitvicka ya hareket ediyoruz. Dogal park ziyaretimiz sonrasinda. Karlovac a hareket ediyoruz. Burada Holy Trinity kilisesini, Ozalj kalesini, tiyatro binasi, lise binasi, Akvaryumu, ziyaret ettikten sonra Zagreb e hareket ediyoruz. Zagreb te Jelacici meydani, Tito meydani, kral Tomislav anitini, porta di petra, Finukuler i, Hirvatistan merkez binasi ni gordukten sonra otelimize yerlesiyoruz. Geceleme Zagreb te.

Gun 6

Zagreb – Ljubliana – Bled

Sabah kahvalti sonrasinda Slovenya ya hareket ediyoruz. Ljubliana da ilk duragimiz Kale. Finikuler ile Kaleye cikiyoruz. Daha sonra Roma duvarlarini, Kutuphaneyi, tip merkezini, Pentogonal kulesini gordukten sonra Bled e hareket ediyoruz. Geceleme Bled te.

Gun 7

Bled

Sabah isteyen misafirlerimiz icin Bled te bir kac degisik alternatifli turlarimiz var
A ) Bled golundeki Bled adasi ve kalesi turu.
B ) Balon turu
C ) kanyon turu vb degisik outdoor faaliyetleri.

Gun 8

Bled – Istanbul

Kahvalti sonrasin da havalimanina transfer.

Bu turla ilgileniyor musunuz?