5006 – B 8 gun Alb – Ohrid

Arnavutluk, Makedonya

Gun 1

Izmir – Tiran – Berat – Durres

Izmir / Istanbul ucusumuz sonrasi ilk durağımız Tiran, Tiran da Iskender bey aniti – Ethem bey camii- Saat kulesi ni gordukten sonra, Enver hoca piramidi ni opera binasini ve Hukumet binasini gordukten sonra Dunya Bektasilik Merkezini gormeye gidiyoruz Ogle yemegi sonrasi Balkanlarin Amasya- Safranbolu karisimi olan bu kucuk Osmanli kenti ayni zaman da UNESCO tarihi miras listesinde dir. Ilk Kale gezdikten sonra Beyazit camii veya sultan camii ini ziyaret ediyoruz. Daha sonra Holy Trinity Church, Gorica koprusu ve sehrin gayri muslum yasam alanine daki Slanovic kilisesi. Etnografya muzesi. Daha sonra Adriyatik kenarinda ki otelimize donuyoruz.Geceleme Durres te.

Gun 2

Durres – Elbasan – Bitola –Ohrid

Sabah kahvalti sonrasinda Ilk duragimiz Arnavutluk un Elbasan sehrindeki kucuk kale. Burada kahve molamiz sonrasinda Makedonya ya geciyoruz. Ilk gorecegimiz yer St Naum manastiri ve su kaynaklari. Buradaki turumuz sonrasinda Manastir olarak bildigimiz Bitola kentine hareket ediyoruz. Yolda Ittihati Terakki nin Balkanlar daki en onemli kisisi Resne li Niyazi bey konagini Resne de gordukten sonra Bitola ya geciyoruz. Burada Atamizin da okudugu eski idadi ( lise ) gunumuz de Muze olarak kullanilmakta. Burayi gezdikten sonra Shrok sokak ve eski Osmanli mahallesini gezmeye cikiyoruz. Kadi haydar camii, Yeni camii , saat kulesi gezecegimiz yerler. Eger vaktimiz olursa Heraclea antik kentini de ziyaret ediyoruz. Tekrar Ohrid teki otelimize donuyoruz.

Gun 3

Ohrid – Struga – Kocacik – Ohrid

Sabah kahvalti sonrasi yuruyerek Ohrid turuna basliyoruz. Tarihi Çınar Meydanı, Aziz Bogorodica Kameusko, Aya Sofya Kiliseleri (dışarıdan), Ohrid’li Aziz Klemeus Heykeli ve Meydanı, müze olarak kullanılan Eski Türk Konakları, Roma döneminden kalma Antik Tiyatro, Aziz Pant Alemon Kilisesi görülecek yerler arasındadır.
Daha sonra saat durumuna gore Kocacik koyune geciyoruz. Ataturk un dedesinin evi Tika tarafindan tekrar onarilmis aslina uygun olarak burayi gordukten sonra Struga ya hareket ediyoruz. Struga Makedonya daki Turk nufusun en fazla oldugu yerlesim birimi. Ohrid golu kenarinda bulunan sehir de sebest zaman. Gecelem otelde.

Gun 4

Ohrid – Vlore – Sarande

Sabah Arnavutluk a geri donuyoruz. Ilk duragimiz Vlore deki Apollonia antik kenti. Burada ki ziyaretimiz sonrasinda Sarande ye geciyoruz. Geceleme Sarande de.

Gun 5

Sarande – Ksamil – Butrinti – Sarande

Sabah kahvaltisi ile Butrint e geciyoruz.1992 yilinda UNESCO listesine giren Butrint te ilk olarak Vivari kanalinin diger tarafindaki kaleyi ziyaret ediyoruz. Antik Butrint Sehrini gezdikten sonra Adriyatik teki beyaz kumlari ile unlu Ksamil e geciyoruz. Ogel yemegimiz Ksmail de yedikten sonra isteyen misafirlerimiz denizen tadini burada cikarabilirler. Otele donus ve geceleme.

Gun 6

Sarande ( corfu turu opsionel )

Sabah erken kahvalti sonrasi limandan 09.00 hareket ile Corfu adasina geciyoruz. Yaklasik 35 dakikalik feribot yolculugumuz var. Sinirli saatimiz de ilk olarak Alman imparatoricesi ELIZABETH ( Sisi ) tarafindan baslanip II. Wilhem tarafindan bitirilen Achilleon sarayi var. Saray bolgede SISI sarayi olarak da adlandirilir. Daha sonra eski sarayi ziyaret ediyoruz. Daha sonra sehir merkezine geciyoruz. Liston Caddesi, Espianada Meydanı, Saint Spiridon Kilisesi, Saint George ve Saint Michael Kraliyet Sarayları, The Antivouniotissa Bizans Müzesi ve Sinagog’u gordukten sonra yemek ve alisveris icin serbest zaman. Saat 18.30 da geri donus feribotumuz var. Onun icin 17.45 de liman da oluyoruz. Yaklasik 19.15 de otelimize variyoruz.

Gun 7

Sarande – Gjirokaster – Durres

Sabah kahvalti sonrasi Arnavutluk taki Bizans in en buyuk kentlerinden biri olan GJIROKASTER a geciyoruz. Gjirokaster eski yunanca da Argyrokaster yani Gumus kale olarak geciyor Arnavutlar daha sonra kendi dillerinde Gumus olan Gjiro olarak degistirmisler. Burada Kale de 2. Dunya savasinda Almanlarin kullandigi eski araclari ve toplarin sergilendigini goruyoruz. Kale Osmanli zamanin da kullanilan Yeniceri Tekkesi Saat kulesini ve mahzenleri gordukten sonra Tiran a hareket ediyoruz. Kisa Tiran sehir turumuz var. Tiran da Iskender aniti – Ethem bey camii- Saat kulesi ni gordukten sonra, Enver hoca piramidi ni opera binasini ve Hukumet binasini gordukten sonra Dunya Bektasilik Merkezini gormeye gidiyoruz. Burayi gezdikten sonra Durres e otelimize geciyoruz. Geceleme otelde.

Gun 8

Durres – Izmir

Sabah kahvalti sonrasinda Havalimanin transfer oluyoruz.

Bu turla ilgileniyor musunuz?